فیتنس و سلامتی

بیست نکته موثر برای سوزاندن چربی شکم

نکته موثر برای کاهش چربی شکم (مورد تأیید از نظر علمی)

اگر شما هم به پدیده چربی شکم مبتلا شده باشید، میدانید که آب کردن آن چقدر سخت و پردردسر است. قرص ها ، رژیم های غذایی مختلف ، انواع ورزش های پیشنهادی، و خیلی از راهکارها و روش های مختلف برای سوزاندن چربی شکم و پهلو وجود دارد، ولی فقط یکسری از آنها از نظر علمی به تأیید رسیده اند و بی خطر هستند. در این مقاله، میخواهیم بیست روش موثر و کاربردی برای کاهش وزن و از بین بردن سریع چربی های دور شکم و بقیه قسمت های بدن را یاد بگیریم. با ما همراه شوید.

چربی شکم فقط یک مسئله آزاردهنده که باعث تنگ شدن لباس هایتان میشود نیست، بلکه میتواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.

این نوع چربی – که به آن چربی احشایی نیز گفته می شود – یک عامل اصلی خطرساز برای دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی، و بیماری های جدی دیگر به حساب می آید.

بسیاری از سازمان های بهداشتی از شاخص توده بدنی (BMI) برای طبقه بندی وزن و پیش بینی خطر ابتلا به بیماری متابولیک استفاده می کنند.

با این حال ، این شاخص میتواند گمراه کننده باشد، زیرا افرادی که دارای چربی بیش از حد در ناحیه شکم خود هستند، حتی اگر لاغر به بنظر برسند، در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر افراد قرار دارند

با وجود اینکه سوزاندن چربی این ناحیه ممکن است دشوار است ، با این حال چندین کار وجود دارد که می توانید برای کاهش چربی های اضافی شکم خودتان انجام دهید.

در اینجا 20 نکته مؤثر برای از بین بردن چربی شکم آورده شده که همگی آنها از لحاظ علمی مورد تأیید هستند.

مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

نکته های کاهش چربی شکم

فیبر محلول آب را جذب کرده و ترکیبی ژل مانند تشکیل می دهد که باعث کند شدن عبور غذا از دستگاه گوارش شما می شود.

بررسی ها نشان می دهد که این نوع فیبر با کمک به ایجاد احساس سیر بودن در شما، باعث کاهش وزن می شود، زیرا باعث میشود که شما به طور طبیعی کمتر غذا بخورید. بعلاوه، این نوع فیبر ممکن است میزان کالری ای که بدن شما از مواد غذایی جذب می کند را نیز کاهش دهد

علاوه بر این ، فیبر محلول ممکن است به شما در مبارزه با چربی شکم نیز کمک کند.

یک مطالعه که از 1100 بزرگسال انجام شد، به ازای هر 10 گرم افزایش فیبر محلول در رژیم غذایی، یک کاهش 3.7درصدی افزایش چربی شکم در طول یک دوره 5ساله را نشان داد.

سعی کنید هر روز غذاهای پر فیبر مصرف کنید. منابع عالی فیبر محلول عبارتند از:

تخم کتان

کلم ها

آووکادوها

حبوبات

شاتوت

نودل شیراتاکی

خلاصه

فیبر محلول میتواند با افزایش حس سیری و کاهش جذب کالری، به کاهش وزن شما کمک کند. سعی کنید مقدار زیادی غذای پر فیبر را در رژیم کاهش وزن خود قرار دهید.

از مصرف غذاهایی که حاوی چربیهای ترانس هستند پرهیز کنید

پرهیز از مصرف چربی های ترانس

چربی های ترانس با پمپاژ هیدروژن به چربی های اشباع نشده ، مانند روغن سویا، ایجاد می شوند.

این چربی ها در یکسری از مارگارین ها و کره ها استفاده می شوند و اغلب به غذاهای بسته بندی شده نیز اضافه می شوند، با اینحال خیلی از تولید کنندگان مواد غذایی، استفاده از آنها را متوقف کرده اند.

در مطالعات و تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات، ارتباط نزدیک مصرف این چربی ها با التهاب ، بیماری های قلبی ، مقاومت به انسولین، و افزایش چربی شکمی به اثبات رسیده است.

یک مطالعه 6 ساله نشان داد که میمون هایی که رژیم غذایی سرشار از چربی ترانس داشتند، 33 درصد چربی شکمی بیشتری نسبت به میمون هایی که یک رژیم غذایی با چربی اشباع نشده مصرف میکردند بدست آوردند.

برای اینکه به سوزاندن چربی ناحیه شکم و پهلوی خود کمک کرده و از سلامتی خود محافظت کنید ، برچسب های محصولات غذایی را با دقت مطالعه کرده و از خرید محصولاتی که حاوی چربی های ترانس هستند ، خودداری کنید. اینها اغلب به عنوان چربی های (نیمه) هیدروژنه در لیست مواد اولیه محصولات غذایی نوشته میشوند.

خلاصه

برخی از مطالعات، ارتباط مستقیم میزان بالای مصرف چربی ترانس را با افزایش چربی شکمی نشان داده اند. چه به دنبال کاهش وزن خود هستید یا خیر، کاهش میزان مصرف چربی ترانس در هر صورت برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

الکل مصرف نکنید

پرهیز از مصرف الکل نکته کاهش چربی شکم

با وجود اینکه الکل ممکن است فواید کمی برای سلامتی داشته باشد، ولی مضرات مصرف آن بسیار بیشتر از فواید آن است.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف الکل می تواند باعث افزایش حجم چربی شکم شما شود.

مطالعات مشاهده ای ، این نکته را نشان داد که مصرف زیاد الکل، خطر ابتلا به چاقی ناحیه شکمی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد – که این به معنی چربی اضافی ذخیره شده در ناحیه کمری شما است.

مصرف الکل علاوه بر افزایش حجم چربی بدنی، میتواند به افزایش فشار خون، بیماری قلبی، سکته، بیماری های کبدی، و مشکلات دستگاه گوارشی نیز منجر شود. بعلاوه، سرطان سینه، دهان، گلو و حلق، کبد، و سرطان روده بزرگ نیز از جمله خطرات مصرف الکل محسوب میشوند. قطع مصرف الکل میتواند به کاهش اندازه کمر شما کمک کند.

خلاصه

مصرف الکل مخصوصاً به میزان زیاد ارتباط مستقیمی با افزایش چربی شکمی دارد. اگر به دنبال کوچک کردن دور کمر خود هستید، باید کنار گذاشتن مصرف الکل را به عنوان یک عامل خیلی مهم مدنظر داشته باشید.

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا بخورید

پروتئین های خوب برای کاهش وزن

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای مدیریت وزن است.

مصرف میزان بالای پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون احساس سیری PYY می شود ، که باعث کاهش اشتها شده و احساس سیرشدگی در فرد ایجاد میکند.

پروتئین میزان سوخت و ساز بدنی شما را نیز بالا برده و به شما کمک می کند تا در حین کاهش وزن ، توده عضلانی خود را حفظ کنید.

بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان می دهند که افرادی که پروتئین بیشتری مصرف میکنند، به نسبت افرادی که رژیم پروتئینی پایینی داشتند، چربی شکمی کمتری دارند.

در هر وعده غذایی حتماً یک منبع پروتئین خوبی داشته باشید ، مانند:

گوشت

ماهی

تخم مرغ

لبنیات

حبوبات

خلاصه

در صورتی که به دنبال کاهش چند کیلوگرم چربی از اطراف کمر خود هستید، مصرف غذاهای پر پروتئین مانند ماهی ، گوشت بدون چربی، و لوبیا گزینه خیلی خوبی برای شما خواهد بود.

سطح استرس خود را کاهش دهید

کاهش استرس

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی و ترشح کورتیزول که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود، باعث تولید چربی شکمی در شما می شود.

تحقیقات نشان می دهند که سطح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتها شده و باعث ذخیره چربی بیشتری در ناحیه شکم می شود

از این گذشته ، بدن زنانی که چربی بیشتری در ناحیه کمر خود دارند، معمولاً در پاسخ به استرس کورتیزول بیشتری تولید میکند. این افزایش سطح کورتیزول، باعث افزایش تجمع چربی در ناحیه میانی بدن میشود.

برای کمک به کاهش چربی شکمی، میتوانید فعالیتهای لذتبخشی که استرس را کاهش میدهند انجام دهید، مثلاً راه رفتن زیر نور آفتاب، بازدید از محیط های طبیعی زیبا، یوگا، …

خلاصه

استرس ممکن است باعث افزایش چربی دور کمر شود. اگر می خواهید وزن خود را کاهش داده و چربی های ناحیه شکم خود را آب کنید، به حداقل رساندن استرس باید یکی از اولویت های شما باشد.

خیلی غذاهای شیرین نخورید

نکته های کاهش چربی ناحیه شکم

شکر حاوی فروکتوز است که مصرف زیاد آن به چندین بیماری مزمن از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی، و بیماری کبد چرب، ارتباط داده شده است.

علاوه بر اینها، مطالعات مشاهده ای رابطه بین مصرف زیاد قند و افزایش چربی شکمی را نیز نشان می دهد

درک این نکته مهم است که فقط قند تصفیه شده نیست که باعث افزایش چربی شکمی می شود. حتی مصرف زیاد قندهای سالم مانند عسل واقعی نیز میتواند به افزایش وزن منجر شود. البته اگر عسل به میزان کم مصرف شود میتواند به کاهش وزن کمک کند.

خلاصه

مصرف زیاد شکر عامل اصلی افزایش وزن در بسیاری از افراد است. مصرف شیرینی و غذاهای فرآوری شده سرشار از شکر را محدود کنید. اینکه فایده زیادی برای کاهش کالری دریافتی شما و سوزاندن چربی شکم شما خواهد داشت.

انجام ورزش های هوازی

انجام ورزش های هوازی برای کاهش وزن

انجام ورزش هوازی (کاردیو) روشی مؤثر برای بهبود سلامتی و سوزاندن کالری است.

مطالعات نشان می دهد که ورزش های هوازی یکی از موثرترین شکل‌های ورزش برای کاهش چربی شکم به شمار میرود. با این حال، اینکه ورزش ملایم یا سنگین برای کاهش وزن بهتر است هنوز بطور دقیق مشخص نشده است.

در هر صورت ، دفعات و مدت زمان برنامه ورزشی شما، از شدت آن مهمتر است. بنابراین یک برنامه ایروبیک عالی را شروع کرده و بطور منظم آن را دنبال کنید.

یک مطالعه نشان داد که زنان یائسه ای که به مدت 300 دقیقه در هفته ورزش های هوازی انجام میدادند، در مقایسه با افرادی که 150 دقیقه در هفته ورزش میکردند ، چربی بیشتری را در همه مناطق بدنشان از دست می دادند.

خلاصه

ورزش های هوازی یک روش کاهش وزن موثر به شمار میرود و مطالعات نشان می دهد که این ورزش ها در لاغر شدن خط کمر تأثیر خیلی خوبی دارند.

مصرف کربوهیدراتها – به خصوص کربوهیدراتهای تصفیه شده – را کاهش دهید.

نکته کاهش چربی شکم کاهش مصرف کربوهیدرات

 

کاهش مصرف کربوهیدرات ها برای از بین بردن چربی از جمله چربی شکمی می تواند بسیار مفید باشد.

رژیم های غذایی با کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز باعث از دست دادن چربی شکمی در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند، و خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک میشوند.

البته لازم نیست یک رژیم غذایی خیلی سخت با کربوهیدرات پایین را دنبال کنید. یکسری از تحقیقات حاکی از این مسئله است که صرفاً جایگزین کردن کربوهیدراتهای تصفیه شده با کربوهیدراتهای نشاسته ای کامل می تواند باعث بهبود سلامت متابولیک و کاهش چربی شکم شود.

در مطالعه مشهور قلب فرامینگهام ، افرادی که بیشترین میزان مصرف غلات کامل را داشتند ، 17٪ کمتر از افرادی که رژیم های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده مصرف می کردند چربی شکمی داشتند.

خلاصه

مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده به میزان زیاد، ارتباط مستقیمی با افزایش حجم چربی شکمی دارد. در نظر داشته باشید که مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده یا بجای کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از منابع کربوهیدرات سالم مانند انواع غلات کامل، حبوبات یا سبزیجات استفاده کنید.

مقداری از روغن های پخت و پز خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از سالم ترین روغن هایی است که می توانید بخورید.

مطالعات نشان می دهد که چربی های زنجیره متوسط در روغن نارگیل میتواند در پاسخ به کالری دریافتی بالا، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و میزان چربی ذخیره شده را کاهش دهد.

بعلاوه، مطالعاتی که بصورت کنترل شده در یکسری از افراد انجام شد حاکی از آن است که مصرف روغن نارگیل ممکن است منجر به از دست دادن چربی شکمی نیز شود.

در یک مطالعه، مردان دارای اضافه وزن زیاد که به مدت 12 هفته روغن نارگیل مصرف می کردند ، به طور متوسط 1.1 اینچ (2.86 سانتی متر) از دور کمر خود را بدون اینکه عمدا رژیم های غذایی یا روال‌های ورزشی خود را تغییر دهند از دست دادند.

با این حال ، هنوز به طور 100% نمیتوان با اطمینان گفت که مصرف روغن نارگیل میتواند باعث افت زیاد وزن بدن شود. بعلاوه، به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل دارای کالری بالایی است. پس به جای اضافه کردن چربی اضافی به رژیم غذایی خود ، مقداری از چربی هایی که قبلاً می خورید را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

خلاصه

مطالعات نشان می دهد استفاده از روغن نارگیل به جای روغنهای دیگر پخت و پز ممکن است به سوزاندن چربی شکم کمک کند.

انجام تمرینات مقاومتی

تمرینات مقاومتی

 

تمرین های مقاومتی، که با نام های تمرین های با وزنه، یا تمرین های قدرتی نیز شناخته می شوند ، برای حفظ و بدست آوردن توده عضلانی بسیار مهم هستند.

مطالعات انجام شده از گروهی که شامل افراد مبتلا به پیش دیابتی، دیابت نوع 2، و بیماری کبد چرب نیز میشدند نشان داد که تمرینات مقاومتی ممکن است برای از بین رفتن چربی شکم نیز مفید باشد.

بعلاوه، یک مطالعه که بر روی نوجوانان دارای اضافه وزن انجام شد، نشان داد که ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش های هوازی منجر به بیشترین کاهش چربی احشایی میشود.

اگر تصمیم دارید تمرین با وزنه را شروع کنید، خیلی خوب است که از آموزش های یک مربی حرفه ای استفاده کنید

خلاصه

تمرین های قدرتی می تواند یک استراتژی خیلی مهم برای کاهش وزن بوده و به سوزاندن چربی های ناحیه شکم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که این تمرین ها، در ترکیب با ورزش های هوازی برای کاهش وزن خیلی موثرتر هستند

آموزش های ورزشی برای کاهش چربی شکم

از مصرف نوشیدنی های شیرین شده پرهیز کنید

نکته کاهش چربی شکم عدم مصرف نوشیدنی های شیرین

نوشیدنی های شیرین شده با شکر، سرشار از فروکتوز مایع هستند که می توانند چربی شکم شما را به سرعت افزایش دهند.

مطالعات نشان می دهد که نوشیدنی های شیرین شده (همانند نوشابه ها، آبمیوه های شیرین شده، …) منجر به تجمع چربی در کبد می شوند. یک مطالعه 10 هفته ای نشان داد که افرادی که نوشابه های سرشار از فروکتوز مصرف می کنند ، چربی شکمی قابل توجهی به سرعت به دست می آورند.

به نظر می رسد نوشیدنی های شیرین شده، حتی از غذاهایی که سرشار از شکر هستند نیز برای سلامتی بدتر باشند.

دلیل آن، این است که مغز شما کالری مایع را به همان روشی که کالری جامد را پردازش میکند، پردازش نمی کند ، و در نتیجه این مسئله باعث میشود که با مصرف بی رویه نوشابه های شیرین شده، میزان خیلی زیادی کالری دریافت کنید و این کالری ها بعداً در بدن شما بصورت چربی ذخیره میشوند.

برای کاهش و سوزاندن چربی ناحیه شکم ، بهتر است از نوشیدنی های شیرین شده زیر کاملاً اجتناب کنید.

انواع نوشابه ها (سیاه، زرد، سون آپ، …)

چای شیرین

آب میوه های شیرین شده

خلاصه

اگر میخواهید چندین کیلو از وزن بدن خودتان را کاهش دهید، پرهیز از مصرف نوشابه های شیرین شده، یکی از مهم ترین نکات محسوب میشود.

خواب آرامش بخش به اندازه کافی داشته باشید

خواب آرامش بخش

 

داشتن خواب به اندازه کافی، برای بسیاری از جنبه های سلامت شما از جمله وزن تان، از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر در خطر افزایش وزن هستند که این شامل افزایش میزان چربی شکمی نیز می شود.

یک مطالعه 16 ساله که بر روی بیش از 68000 زن انجام شد، نشان داد که افرادی که کمتر از 5 ساعت در شب می خوابند به طور قابل توجهی بیشتر از کسانی که 7 ساعت یا بیشتر در شب می خوابند ، احتمال افزایش وزن دارند.

بعلاوه، بیماری که به نام آپنه خواب شناخته میشود و در آن، تنفس به طور متناوب در طول شب متوقف می شود، نیز میتواند باعث افزایش چربی در ناحیه شکم شود.

علاوه بر اینکه حداقل 7 ساعت در هر شب می خوابید ، مطمئن شوید که کیفیت خواب شما نیز بالا باشد.

اگر گمان می کنید مبتلا به آپنه خواب یا اختلال خواب دیگری هستید، با پزشک صحبت کرده و برنامه درمانی مربوط به آن را دنبال کنید.

خلاصه

کمبود خواب ارتباط مستقیمی با افزایش خطر افزایش وزن دارد. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامتی خود را دارید ، خواب کافی با کیفیت بالا باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

میزان غذای مصرفی و ورزش خودتان را تحت نظر داشته باشید

مونیتور کردن میزان غذای مصرفی

خیلی از چیزها هستند که می توانند به شما در کاهش وزن و آب کردن چربی شکم و پهلو کمک کنند ، اما مصرف کالری به میزان کمتری از آنچه بدن شما برای حفظ وزن کنونی به آن نیاز دارد، یک نکته کلیدی محسوب میشود.

داشتن یک دفترچه ثبت غذاهای مصرفی، یا استفاده از یک برنامه غذای آنلاین یا اپلیکیشن مربوط به برنامه غذایی، می تواند کار نظارت میزان کالری مصرفی را برای شما راحت تر کند. طبق بررسی های انجام شده، این روش برای کاهش وزن میتواند خیلی مفید و موثر باشد.

علاوه بر این ، ابزارهای ردیابی مواد غذایی به شما کمک می کنند تا میزان دریافت پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر، و ریز مغذی ها را بتوانید به دقت زیر نظر داشته باشید. همچنین خیلی از این ابزارها به شما امکان می دهند که میزان ورزش و فعالیت بدنی خودتان را نیز ثبت کنید.

خلاصه

بررسی و ضبط چیزهایی که میخورید، همیشه یک توصیه خوب برای کاهش وزن است. استفاده از یک دفترچه برای نوشتن غذاهای مصرفی، یا استفاده از یک ردیاب مواد غذایی آنلاین ، دو روش محبوب برای انجام این کار به شمار میروند.

مصرف ماهی های چرب را در برنامه غذایی هفتگی خود داشته باشید

"نکته کاهش چربی شکم

 

ماهی های چرب برای سلامتی خیلی مفید هستند.

آنها سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چربی های امگا 3 هستند و از شما در برابر خیلی از بیماری‌ها محافظت می کنند

برخی از شواهد نشان می دهد که چربی های امگا 3، ممکن است برای کاهش چربی ناحیه شکم نیز مفید باشند.

مطالعات در بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی می توانند کار سوزاندن چربی های کبد و شکم را به خوبی انجام دهند.

سعی کنید هر هفته 2-3 وعده غذایی ماهی چرب مصرف کنید. گزینه های خوب شامل این موارد میشوند:

ماهی سالمون

شاه ماهی

ساردین

ماهی خال مخالی

ماهی کولی

خوردن ماهی های چرب یا مصرف مکمل های امگا 3 میتواند سلامت کلی بدنی شما را ارتقاء دهد. برخی از شواهد همچنین حاکی از این است که مصرف این ماهی ها، ممکن است باعث کاهش چربی شکمی در مبتلایان به بیماری کبد چرب شود.

مصرف آب میوه را متوقف کنید

زیاد آب میوه مصرف نکنید

اگرچه آب میوه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است، اما به اندازه نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های شیرین شکر دارد.

نوشیدن مقادیر زیادی آب میوه میتواند همانند نوشیدنی های سرشار از شکر، باعث افزایش وزن شدید شما شود.

یک لیوان 240 میلی لیتر آب سیب شیرین نشده حاوی 24 گرم شکر است که نیمی از آن فروکتوز است

برای کمک به سوزاندن چربی اضافی ناحیه شکم و پهلو، به جای آب میوه از آب، چای سرد شیرین نشده، یا آب گازدار با یک برش از لیموترش استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که آب میوه های کارخانه ای خیلی نسبت به آب میوه های طبیعی که در منزل تهیه میکنید پرخطرتر بوده و اغلب افزودنی های زیادی دارند.

خلاصه

وقتی مسئله افزایش وزن بدن مطرح باشد، آب میوه می تواند به همان اندازه نوشابه های گازدار خطرناک باشد. سعی کنید همه منابع شکر مایع را کنار بگذارید تا بتوانید با راحتی و اطمینان بیشتری وزن خود را کاهش داده و چربی های شکم و پهلوی خود را آب کنید.

سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

نوشیدن سرکه سیب دارای مزایای چشمگیری برای سلامتی است که از جمله آنها میتوان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

این ماده حاوی اسید استیک است که در چندین مطالعه که بر روی حیوانات انجام شده، ارتباط آن با کاهش ذخیره چربی ناحیه شکم به اثبات رسیده است.

در یک مطالعه 12 هفته ای کنترل شده در آقایان مبتلا به چاقی، این نتیجه به دست آمد که افرادی که روزانه 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سرکه سیب مصرف میکردند، نیمی از اینچ (1.4 سانتی متر) از دور کمر خود را از دست دادند. بنابراین، مصرف سرکه سیب یک روش مطمئن برای سوزاندن چربی شکم و پهلو است.

مصرف 1-2 قاشق غذا خوری (15 تا 30 میلی لیتر) سرکه سیب در روز برای بیشتر افراد بی خطر بوده و میتواند به کاهش متوسط میزان چربی منجر شود.

با این حال، حتماً آن را با آب رقیق کنید ، زیرا سرکه خالص می تواند به مینای دندان شما آسیب بزند.

سعی کنید سرکه های سیب خانگی را بجای انواع کارخانه ای آن مصرف کنید. البته در صورتیکه یک تولید کننده مطمئن سراغ دارید.

خلاصه

سرکه سیب ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است.

غذاهای پروبیوتیک بخورید یا یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید

مصرف غذاهای پروبیوتیک برای کاهش چربی شکم

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل ها وجود دارد. آنها دارای مزایای سلامتی زیادی هستند که از جمله آنها می توان به بهبود سلامت روده و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

محققان دریافته اند که باکتری های مختلفی در تنظیم وزن نقش دارند و رسیدن به تعادل مناسب بین آنها، می تواند به کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم کمک کند.

مکمل های پروبیوتیک معمولاً حاوی چندین نوع باکتری هستند ، بنابراین حتماً یکی از آنها را خریداری کنید که یک یا بیشتر از این زنجیره های باکتریایی را در اختیار شما قرار دهند:

لاکتوباسیلوس گاسری (Lactobacillus gasseri)

لاکتوباسیلوس فرمنتوم (Lactobacillus fermentum)

لاکتوباسیلوس آمیلوواروس (Lactobacillus amylovorus)

مکمل های پروبیوتیکی را بصورت آنلاین خریداری کنید.

خلاصه

مصرف مکمل های پروبیوتیک میتواند برای سلامتی دستگاه گوارش شما مفید باشد. مطالعات همچنین نشان می دهد که باکتری های مفید روده ممکن است تأثیر خوبی در کاهش وزن داشته باشند.

آموزش های ورزشی برای کاهش چربی شکم

روزه بگیرید

روزه برای کم کردن وزن

روزه گرفتن در دوره های منظم، اخیراً به عنوان روشی برای کاهش وزن محبوبیت زیادی به دست آورده است.

در این روش، شما الگوی غذا خوردن خودتان را طوری تنظیم میکنید که شامل دوره های غذا خوردن و دوره های روزه گرفتن شود.

یک روش محبوب سوزاندن چربی شکم شامل روزه های 24 ساعته یک یا دو بار در هفته است. مورد دیگر شامل روزه گرفتن هر روز به مدت 16 ساعت و خوردن غذا در 8 ساعت باقی مانده است.

طبق یکسری از مطالعات انجام شده، روزه متناوب و یکروز در میان روزه گرفتن، باعث کاهش چربی شکمی به میزان 4 الی 7% در مدت 6 الی 24 هفته در افراد شد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که روزه متناوب، و روزه گرفتن به طور کلی ، ممکن است برای زنان به اندازه مردان برای کاهش وزن مفید نباشد

اگر در زمان روزه گرفتن برای کاهش وزن، احساس ضعف و ناتوانی خیلی زیادی میکنید، بهتر است آرام آرام مدت زمان آن را افزایش داده و یکدفعه به مدت طولانی دست از غذاخوردن نکشید.

خلاصه

روزه متناوب یک الگوی غذا خوردن است که شامل دوره های متناوب غذا خوردن و روزه گرفتن می باشد. مطالعات نشان می دهد که این، ممکن است یکی از موثرترین راههای کاهش وزن و چربی شکم باشد.

چای سبز بنوشید

چای سبز

 

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است.

این ماده حاوی کافئین و آنتی اکسیدان گلیات epigallocatechin (EGCG) است که هر دو به نظر می رسد سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند

EGCG نوعی کاتچین موجود در چای سبز است که براساس نتایج بدست آمده در چندین مطالعه، می‌تواند به شما در از دست دادن چربی شکمی کمک کند. البته اگر مصرف چای سبر با ورزش ترکیب شود، تأثیر آن در کاهش وزن خیلی بیشتر خواهد بود.

خلاصه

ارتباط نوشیدن منظم چای سبز با کاهش وزن در خیلی از مطالعات نشان داده شده است. با اینحال، تأثیر آن به تنهایی خیلی کمتر از زمانی خواهد بود که شما استفاده از آن را با ورزش همراه کنید.

 سبک زندگی خود را تغییر داده و از ترکیب چند روش استفاده کنید

انجام فقط یکی از موارد فهرست بالا، تأثیر خیلی زیادی روی کاهش وزن شما نخواهد داشت.

اگر می خواهید به نتایج خوبی دست پیدا کنید، باید از ترکیب روش های مختلفی که اثربخشی آنها اثبات شده است استفاده کنید.

جالب اینجاست که بسیاری از این روشها، مواردی هستند که عموماً با تغذیه سالم و سبک زندگی کلی سالم ارتباط دارند.

بنابراین، عامل اصلی سوزاندن چربی شکم و رسیدن به فیتنس و سلامتی پایدار، در واقع تغییر شیوه زندگی خودتان به شکلی دائمی است.

اگر عادات سالمی داشته باشید و غذاهای واقعی بخورید، از بین رفتن چربی به عنوان یک اثر جانبی طبیعی، خودش اتفاق خواهد افتاد.

خلاصه

کاهش وزن و دور نگه داشتن آن دشوار است ، مگر اینکه عادات و سبک زندگی خود را به طور دائم تغییر دهید.

حرف آخر

هیچ راه حل جادویی برای از دست دادن چربی شکم وجود ندارد.

کاهش وزن همیشه نیاز به تلاش ، تعهد و پشتکار از طرف شما دارد.

دنبال کردن دقیق برخی یا همه استراتژی ها و اهداف سبک زندگی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است ، قطعاً به شما در از دست دادن چربی های اضافه در اطراف کمرتان کمک خواهد کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن