ورزش های رزمی

انتخاب ورزش رزمی مناسب برای خانمها

دنیای امروز میتواند خیلی برای خانمها خطرناک باشد. آمار بالای حملات و تعرضات به خانم ها در بسیاری کشورهای دنیا، اهمیت توانایی دفاع از خود را برای خانم ها پررنگ تر کرده است. برای همین است که امروزه بسیاری از بانوان علاقمند به یادگیری ورزش های رزمی شده اند. با اینحال، بدلیل تعدد بالای ورزش های رزمی، انتخاب ورزش رزمی مناسب برای خانمها را کمی مشکل میکند. در این لیست، یکسری از بهترین ورزش های رزمی که خانم ها میتوانند یاد گرفته و از خودشان در برابر حملات انجام شده و خطرهای احتمالی خیابانی دفاع کنند آورده شده است.

تکواندو

زادگاه تکواندو، کره است و این ورزش یکی از محبوب ترین سبک های ورزش رزمی در دنیا به شمار می رود. جمله تکواندو در زبان کره ای به معنی “روش لگد و مشت زدن” است. این سبک، معمولاً بعنوان یک ورزش دسته بندی میشود و در مسابقات هنرهای رزمی و حتی المپیک نیز دیده میشود. با اینحال، تکواندو تعداد زیادی تکنیک دفاع شخصی دارد. یکی از دلایل مناسب بودن این ورزش برای خانم ها، این است که تمرکز این ورزش بیشتر بر روی استفاده از ضربات لگد است. از آنجا که قدرت بالاتنه مردان بیشتر است، این نکته میتواند در زمان حمله، زنان را آسیب پذیر کند. تکواندو تعداد زیادی از ضربات مهلک در اختیار زنان قرار میدهد که میتوانند از آنها برای مقابله با یک فرد مهاجم مرد استفاده کنند.

کراو ماگا

کراو ماگا، یک ورزش رزمی ترکیبی است که اخیراً محبوبیت بیشتری کسب کرده است. این ورزش، روش مقابله با حملات افراد مسلح و غیر مسلح را به فرد آموزش میدهد. کراو ماگا میتواند از آن جهت برای خانم ها مناسب باشد که تکنیک ها و تمرینات این ورزش رزمی، به آنها این امکان را میدهد که زمانی که تحت استرس هستند، از لحاظ ذهنی و بدنی واکنش مناسب را نسبت به حملات و تهدیدهای فیزیکی نشان دهند. در این ورزش، زنان یاد می گیرند که چطور از قسمت های مختلف بدن خود، همانند آرنج، زانو، ضربات مشت و لگد، و حتی ضربات سر به عنوان سلاحی برای وارد آوردن صدمه به فرد مهاجم استفاده کنند.

آیکیدو

آیکیدو یک ورزش رزمی ژاپنی است که خیلی با ورزش های دیگر متفاوت است. بیشتر ورزش های رزمی، سبک های سخت هستند که در آن، جواب نیرو را با نیرو میدهید. با اینحال، چیزی که به رزمی کاران سبک آیکیدو آموزش داده میشود، این است که چطور نیروی یک فرد مهاجم را منحرف کرده و از آن در برابر خود او استفاده کنند. دلیل سودمندی آیکیدو برای بانوان، این است که با استفاده از این ورزش، آنها نیازی ندارند که برای دفاع از خودشان، از فرد مهاجم قوی تر باشند. تکنیک های قفل مفصل و پرتابی آیکیدو به زنان کمک میکند که بتوانند از بسیاری از شرایط خطرناک، خودشان را نجات دهند. بنابراین در صورتی که به دنبال انتخاب یک ورزش رزمی مناسب برای خودتان هستید، میتوانید به آیکیدو بعنوان یک ورزش بسیار مفید توجه کنید. 

انتخاب ورزش رزمی مناسب برای خانمها : جوجیتسوی برزیلی

در صورتیکه هنوز هم در انتخاب ورزش رزمی مناسب برای خانمها با تردید مواجه هستید، احتمالاً جوجیتسوی برزیلی میتواند تردید شما را بخوبی رفع کند. محبوبیت جوجیتسوی برزیلی از زمانی که سری مسابقات آزاد یو اف سی شروع شد، سر به فلک کشید. بسیاری از مبارزان مسابقات آزاد، از جوجیتسوی برزیلی در مسابقات خود استفاده میکنند. دلیل این مسئله، فنون عالی قفل و شکستن مفصل و گلاویزی موجود در این ورزش رزمی قدرتمند است. از آنجا که تمرکز فنون جوجیتسوی برزیلی، در خاک است، و با توجه به این مسئله که حملاتی که به خانم ها انجام میشود نیز اکثرآً در این وضعیت است، استفاده از جوجیتسوی برزیلی، توانایی بسیار زیادی به زنان میدهد تا از وضعیت خود را خلاص کرده و خطر فرد مهاجم را بطور کامل از خود دفع کنند. 

جیت کان دو

پایه گذار جیت کان دو، رزمی کار معروف، بروسی لی بود. هدف بروس لی از ایجاد این ورزش، این بود که بهترین و موثرترین فنون ورزش های رزمی مختلف را در یک سبک جدید به کار بگیرد. جیت کان دو به رزمی کاران این رشته آموزش میدهد که حملات را به بهترین شیوه پاسخ بدهند. جیت کان دو کاران، یاد میگیرند که به نزدیک ترین هدف در بدن یک فرد مهاجم با نزدیک ترین سلاحی که در اختیارشان است حمله کنند. ضربه به چشمان یک فرد مهاجم با سر انگشتان، را میتواند یک نوع از دفاع جیت کان دو به شمار آورد. فایده جیت کان دو برای خانمها این است که به آنها یاد میدهند چطور در سریعترین فرصت و قبل از اینکه خطر بالا بگیرد، از وضعیت خطرناک فرار کنند. 

در صورتی که انتخاب بین یکی از این موارد برای شما مشکل است، این نکته را مدنظر داشته باشید که بهترین ورزش رزمی برای هر فردی با فرد دیگر فرق دارد. بنابراین بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به یک باشگاه ورزشی رفته یا چند فیلم مختلف از هرکدام از آنها تماشا کرده تا بتوانید ورزش مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. در نهایت، میتوانید یا در کلاس های رزمی ثبت نام کرده و یا از دوره های آموزشی زیر برای یادگیری این ورزش ها استفاده نمائید . دقت داشته باشید که یادگیری یک ورزش رزمی ، هم میتواند باعث افزایش اعتماد به نفس خانمها شده و هم از آنها در برابر خطرات احتمالی به خوبی محافظت کند.

در نهایت، فراموش نکنید که در مسئله انتخاب بهترین ورزش رزمی ، بهتر است خانم ها ورزش های خیلی سنگینی که امکان آسیب فیزیکی زیادی در زمان تمرین دارند، همانند بوکس، را انتخاب نکنند.

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. سلام. خیلی خوب و عالی. من خودم تکواندو کار میکنم و خیلی ازش راضیم. جوجیتسوی برزیلی هم یکسری ازش دیدم خوشم اومده

  2. ممنون. اینا همه شون خوبن فقط توصیه میکنم اصلاً سراغ ورزش هایی مثل بوکس نرید که همه ش صدمه ست T_T کراوماگا هم که کلاً باشگاه نداره توی ایران

      1. سلام. میشه منو در مورد انتخاب یک ورزش خوب راهنمایی کنید؟ قدم ۱۶۰ هستش و دائما از برادرم که یو اف سی کار کتک میخورم. با ضربات سنگین. قدرت بدنی اش خیلی زیاده. حتی دستم نمیرسه که از خودم دفاع کنم. پیشنهادتون چیه؟

        1. سلام. پیشنهاد ما این هست که اگه به سن قانونی رسیدید ازدواج کنید 🙂

          اگه کیوکوشین خانوما رو هم قبول میکنن، میتونید توی یه باشگاه ثبت نام کنید

          البته چون ایشون برادرتون هستن، یکم قضیه سخت میشه

          1. بگو میترسم یه پسر از یه دختر کتک بخوره والا… وگرنه گردن همچین آدمایی رو باید شکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن