ورزش های رزمی

ورزش رزمی واله تودو / والی تودو چیست ؟

ورزش رزمی واله تودو / والی تودو (به معنی همه چیز مجاز است/همه چیز مجاز است) که در ایالات متحده با نام No Holds Barred (NHB) نیز شناخته می شود، یک ورزش مبارزه تمام عیار بدون سلاح و با قوانین نسبتا کم است. این ورزش در قرن بیستم در برزیل محبوب شد و در نهایت به هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) مدرن تبدیل شد. برای سال‌ها، «واله تودو» به عنوان مترادف MMA در برزیل استفاده می‌شد، اما به دلیل ظهور قوانین سخت‌گیرانه‌تر و تأثیر رسانه‌ها برای داشتن نامی «متمدن‌تر»، این اصطلاح دیگر کاربرد ندارد. اکنون برای اشاره به یک مرحله اولیه و بدون قانون‌تر از ورزش مدرن استفاده می‌شود.

 

واله تودو چیست

 

واله تودو در ابتدا به عنوان یک مجموعه قوانین غیررسمی برای مبارزه مبارزان از هنرهای رزمی مختلف با یکدیگر آغاز شد. خانواده گریسی به خاطر سازماندهی چالش معروف “چالش گریسی” خود شناخته شده بودند، جایی که آنها با سایر هنرمندان رزمی در مبارزات واله تودو مبارزه می کردند تا کارایی و برتری جوجیتسو گریسی خود را ثابت کنند. در نهایت، بسیاری از مبارزان شروع به تمرین خاص برای رویدادهای واله تودو که ترکیبی از فنون ضربات و گلاویزی بود کردند،، و در نهایت “واله تودو” را به عنوان یک سبک مستقل تبلیغ کردند. به عنوان مثال، مارکو روآس سبک ترکیبی خود که ترکیبی از سابمیشن گراپلینگ و ضربه زدن موی تای بود را به سادگی “واله تودو” نامید.

 

برترین مبارزات واله تودو

 

تاریخچه

مسابقات واله تودو در دهه 1920 در سیرک های برزیل محبوب شد.

اعضای خانواده گریسی از جمله کارلسون گریسی از جمله سازندگان و مجریان این برنامه بودند. شرکت کنندگان همگی تمرین کنندگان واقعی سبک های خود بودند. خانواده گریسی که ریشه در تجارت سیرک داشتند، “چالش گریسی” را طراحی کردند، جایی که آنها حریفان را از سایر ورزش های رزمی به یک مسابقه واله تودو دعوت می کردند یا توسط آنها به چالش کشیده شده و اثربخشی جوجیتسو گریسی خود را ثابت کنند. گریسی ها مسابقات خود را پشت درهای بسته در سالن های بدنسازی خود برگزار می کردند، اما در برخی موارد آنها متوجه رویدادهای عمومی نیز شدند.

 

معرفی هنر رزمی والی تودو

 

از سال 1960 به بعد، واله تودو بیشتر به یک ورزش رزمی زیرزمینی تبدیل شد، و اکثر مبارزات در دوجوهای هنرهای رزمی یا سالن های بدنسازی کوچک برگزار می شد. بسیاری از مبارزات در منطقه شمالی، منطقه جنوبی و ایالت باهیا، جایی که کاپوئرا رایج است، انجام میشد.

 


 

در صورت علاقمندی به این ورزش میتوانید دوره آموزش واله تودو با مارکو روآس را از فروشگاه بازه خریداری کرده و تکنیک های این ورزش را از یکی از پیشگامان این سبک رزمی یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن