فیتنس و سلامتی

آشنایی با پیلاتس

آیا با پیلاتس آشنایی دارید ؟ در این مقاله یاد میگیرید که پیلاتس چیست و چه فوایدی دارد. پس زیرانداز پیلاتس خود را بیرون بیاورید و آماده انجام حرکاتی شوید که عضلات مرکزی شما را تقویت و تثبیت خواهد کرد.

این تمرینات معمولاً به ترتیب خاصی انجام میشوند و توالی خاصی را طی میکنند. این حرکات معمولاً نام های خاصی دارند : حرکت فیل، قو، 100، و کریس کراس

این حرکات ممکن است ساده بنظر برسند، ولی به کنترل و دقت زیادی نیاز دارند. اینطور نیست که بخواهید فقط چند حرکت بشین پاشو انجام دهید و خیالتان راحت باشد که تمرینات را انجام داده اید و به فواید آن دست پیدا خواهید کرد. اینجا، تمرکز خاصی بر روی تکنیک وجود دارد. پیلاتس هم برای بانوان و هم آقایان قابل استفاده است، ولی در بین خانم ها از محبوبیت خیلی بیشتری برخوردار است. 

حرکات پیلاتس را هم میتوان در خانه و با دنبال کردن یک دی وی دی آموزشی، و هم در باشگاه انجام داد. حرکات روی زیراندازهای خاصی انجام میشوند. در باشگاه ها معمولاً ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید در تمرینات خودتان از آنها استفاده کنید. البته خیلی از آنها را میتوانید برای خانه نیز تهیه کنید. از جمله لوازمی که بیشتر در تمرین ها استفاده میشود، کش و توپ است که در صورت نیاز با قیمت مناسب میتوانید آنها را برای انجام حرکات پیلاتس در منزل تهیه نمائید. 

کلاس های پیلاتس معمولاً 45 دقیقه تا یک ساعت طول میکشند، ولی در صورتی که خودتان بخواهید میتوانید حرکات کمتر انجام داده و در زمان کوتاه تری نیز به انجام تمرینات پیلاتس بپردازید.

این تمرینات میتوانند به شما کمک کنند که انعطاف پذیری بیشتری بدست آورده و ماهیچه های خوش ترکیب داشته باشید. بعلاوه وضعیت بدنی و سلامتی کلی بهتر نیز از جمله فواید این تمرینات محسوب میشود. بطور کلی تمرینات و فواید پیلاتس خیلی زیاد است و برای همه گروه های سنی نیز قابل استفاده است. 

از آنجا که پیلاتس ایروبیک نیست، باید طوری برنامه ریزی کنید که چند روز در هفته این تمرینات را انجام داده، و تمرینات کاردیو نیز در کنار آن انجام دهید.

» سطح شدت: متوسط 

پیلاتس ورزش ساده ای نیست، ولی از آنطرف، همیشه هم اینطور نیست که عرق شما را درآورد. همه پیلاتس در تمرکز و تنفس خلاصه میشود . ولی قطعاً در زمان انجام هر تمرین، آن را در ماهیچه های خود نیز احساس خواهید کرد.

» قسمت های مورد اثر

تمرکز اصلی پیلاتس بر روی عضلات مرکزی است، ولی بعد از مدتی انجام تمرینات و آشنایی با آن، افزایش قدرت در دست ها و پاهای خودتان را نیز احساس خواهید کرد. تحت فشار قرار دادن عضلات مرکزی، نیاز به استفاده از عضلات دست و پا دارد. به همین دلیل این عضلات نیز در تمرینات پیلاتس تقویت خواهند شد.

» نوع:

انعطاف پذیری: بله. تمرینات پیلاتس انعطاف پذیری و تحرک مفاصل شما را افزایش خواهند داد

ایروبیک: نه. پیلاتس جزو تمرینات کاردیو محسوب نمیشود.

قدرتی: بله. این تمرینات عضلات شما را قوی تر خواهند کرد. در بیشتر حرکات پیلاتس، شما از وزن بدن خودتان بجای وزنه استفاده خواهید کرد. پیلاتس برای لاغری نیز استفاده میشود و حرکات مختلفی هم در حالت ایستاده و هم روی زمین دارد. 

تأثیرکم: بله. شما ماهیچه های خودتان را به شیوه ای قوی ولی ملایم به کار خواهید گرفت.

» چه چیزهای دیگری باید بدانید:

هزینه: شما میتوانید تمرینات پیلاتس را در خانه و با خرید فقط یک مجموعه آموزشی یاد گرفته و انجام دهید. یا اینکه میتوانید در کلاس های خصوصی یا گروهی پیلاتس ثبت نام کرده و با هزینه بیشتر بطور مستقیم تمرینات پیلاتس را انجام دهید. آشنایی بهتر در مورد حرکات پیلاتس میتواند در مورد این تصمیم گیری به شما کمک زیادی کند.

آیا برای تازه کاران خوب است؟ بله. شما میتوانید تمرینات پیلاتس را از پایه شروع کرده و سپس تمرینات پیشرفته تر را انجام دهید. در صورتی که تازه تمرینات خودتان را شروع کرده اید، بهتر است که تمرینات ساده تر را زیر نظر یک مربی انجام دهید یا اینکه حرکات ساده ویدئوهای آموزشی را انجام دهید

آیا به تجهیزات خاص مورد نیاز است؟ بله. یک زیرانداز حداقل چیزی است که برای انجام این ورزش نیاز دارید. البته مواردی همانند کش، توپ، وزنه و موارد دیگر هم در تمرینات پیلاتس وجود دارد، ولی معمولاً ضروری نیست

در صورتی که میخواهید عضلات شکم و لگن خود را حفظ کرده و وضعیت بدنی خوبی بدست آورید، پیلاتس برای شما مناسب است. بعلاوه، ارتباط ذهنی/بدنی در پیلاتس زیاد است، بنابراین اگر از یوگا لذت میبرید ولی میخواهید تمرینات کمی سنگین تر باشد، پیلاتس برای شما عالی است. از آنجا که تمرکز حرکات پیلاتس بر روی تقویت عضلات مرکزی است، برای چربی سوزی نیز کاربرد دارد. 

در پیلاتس، حرکات دقیق و تکنیک های تنفسی خاصی وجود دارد. در صورتیکه به تمرینات بدون برنامه علاقه دارید، احتمالاً پیلاتس برای شما خوب نیست. بعلاوه، اگر به دنبال تمرینات ایروبیک و هوازی هستید، پیلاتس نیازهای شما را برآورده نمیکنند.

» در صورتیکه مشکلات جسمی داشته باشیم، آیا پیلاتس برای من خوب است؟

شما میتوانید پیلاتس را طبق نیازهای خودتان کمی تغییر دهید. بنابراین پیلاتس میتواند در کنار تمرینات ایروبیک شما گزینه مناسبی برای شما باشد. حتی اگر مشکلاتی همانند مشکل قلبی، فشار خون بالا، و کلسترول هم دارید نیز میتوانید از پیلاتس استفاده کنید. البته بهتر است قبل از شروع تمرینات، با پزشک خودتان مشورت کنید.

در صورتی که دیابت دارید، شاید لازم باشد که برنامه درمان دیابت خودتان را کمی تغییر دهید، به این دلیل که اضافه کردن حجم ماهیچه ای، به بدن شما کمک میکند که از گلوکز بهتر استفاده کند. دکتر شما میتواند آشنایی های لازم را به شما داده و به شما بگوید که چه تغییراتی در درمان خود باید انجام دهید. اگر مشکلات خاصی همانند رتینوپاتی دیابتی دارید لازم است که حتماً قبل از انجام پیلاتس با پزشک خودتان مشورت کنید زیرا ممکن است یکسری از حرکات برای شما مناسب نباشد

در صورتی که آرترز دارید، برنامه های قدرتی همانند پیلاتس بخش مهمی از برنامه تمرینی شما را تشکیل میدهند. تحقیقات نشان میدهد که ترکیب تمرینات هوازی و قدرتی میتواند علائم را کاهش داده، تعادل را بیشتر کرده، انعطاف پذیری مفاصل را بهتر کرده، و به شما کمک کند که وزن بدنی مناسبی بدست آورید

در صورتی که اخیراً آسیب دیدگی کمر یا زانو داشته اید، بهتر است تا زمانی که دکتر به شما اجازه بدهد تمرینات پیلاتس را انجام ندهید.

در صورتی که باردار هستید، بهتر است با پزشک خودتان مشورت کنید. البته به احتمال زیاد او به شما اجازه خواهد داد که به تمرینات پیلاتس خود ادامه دهید، البته در صورتی که بارداری شما مشکل خاصی نداشته باشد و به خوبی پیش برود. البته با پیش رفتن بارداری شما، ممکن است که لازم باشد که تمرینات خود را تغییر دهید، مثلاً بعد از سه ماهه اول بارداری ، نباید دیگر زمانی که به پشت دراز کشیده اید تمرینات را انجام دهید، به این دلیل که جریان خون به جنین کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، برنامه های خاص پیلاتس برای خانم های باردار نیز وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر و خرید محصولات پیلاتس ، میتوانید بر روی لینک های زیر ضربه بزنید.

آیا میدانید تی آر ایکس چیست و چه فوایدی دارد؟ در صورتی که به پیلاتس علاقه دارید، ممکن است از انجام تمرینات تی آر ایکس نیز لذت ببرید. برای خرید آموزش تی آر ایکس در خانه میتوانید از طریق لینک محصول در زیر اقدام نمائید.

 

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام. این محصولات پیلاتس که در مقاله آوردید برای خانم ها هستن یا برای آقایون؟ من میخوام محصولی که برام ارسال میشه برای خانوما باشه

  2. پیلاتس خیلی عالیه. به همه خانم ها که خانه دار هستن توصیه میکنم حتما انجام بدین. چون خیلی سنگین نیست همه میتونن انجامش بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن