ورزش های رزمی

مرگبارترین سبک رزمی دنیا

سبک های رزمی متعددی در دنیا وجود دارد که هر کدام از آنها، نقاط ضعف و قدرت خودشان را دارند. با اینحال، یکسری از ورزش های رزمی وجود دارند که با هدف آسیب رسانی شدید به حریف و به پایان رساندن سریع تهدید وی ایجاد شده اند و فردی که با فنون آنها آشنایی داشته باشد، در واقع خودش تبدیل به یک سلاح مرگبار و کشنده میشود. در این مقاله، فهرستی از مرگبارترین سبک های رزمی دنیا گردآوری شده است.

از ابتدای تاریخ، انسانها همیشه به دنبال ایجاد ابزار و روش هایی برای محافظت از خودشان در برابر خطرات خارجی بوده اند. این مهارت ها و ابزارها از سنگ ها و چوب هایی که توسط انسان های اولیه مورد استفاده قرار می گرفت تا کامل ترین و پیشرفته ترین سبک های ورزش های رزمی که در حال حاضر وجود دارد را شامل می شود. شاید این مسئله برای شما عجیب باشد ولی ورزش‌های رزمی خاصی وجود دارد که به طور خاص برای شکستن استخوان های حریف ساخته شده اند.

احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که ما علاقه و توجه خاصی به ورزش‌های رزمی داریم، برای همین دوست داریم در این مقاله ۱۰ مورد از کشنده ترین سبک های رزمی که تا الان ایجاد شده اند را با شما به اشتراک بگذاریم. اینها شامل فهرستی از سبک های رزمی مدرن و محبوب، و همچنین سبک های خاص و تخصصی میشود که ممکن است تا به حال اسم آنها به گوششان نخورده باشد.

 

10 – کونگ فو

این سبک رزمی که از آن بعنوان پدربزرگ مبارزات مستقیم یاد میشود، برای بیش از هزار سال در سرزمین مادری خود، چین، مورد استفاده قرار میگرفته است. جنگجویان چینی از آن بعنوان روشی از حمله و دفاع در مبارزات خود استفاده میکردند.

کونگ فو یک عبارت کلی برای ورزش های رزمی چینی است. با وجود اینکه کونگ فو سبک های متفاوتی دارد، همه آنها یک ریشه خاص دارند: ضربه به حریف با سرعتی زیاد و قدرتی مخرب. راهب های چینی جزو شناخته شده ترین مبارزان کونگ فو محسوب میشوند و درطول سالیان زیاد یاد میگیرند که بدن و ذهن خودشان را تبدیل به ابزارهای کشنده جنگی کنند، چه با سلاح، و چه بدون سلاح.

 

9. موی تای

 

شناخته شده ترین ورزش رزمی تایلند که به عنوان هنر هشت عضو شناخته میشود، بخاطر استفاده گسترده آن از ضربات زانو و آرنج معروف است. عجیب نیست که این شکل قدرتمند از ورزش رزمی، از کشوری ظهور کند که تجربه سالیان طولانی جنگ و درگیری و منازعات داخلی را در تاریخ خود دارد. موی تای یکی از مرگبارترین و کشنده ترین سبک های رزمی دنیا محسوب میشود و قدرت ضربات آن، علی الخصوص ضربات زانو و آرنج، آنقدر زیاد است که میتواند فرد مقابل را به سرعت از پای در آورد. به همین دلیل است که موی تای یکی از بخش های اصلی تمرینات ام ام ای محسوب شده و بصورت گسترده در مسابقات یو اف سی توسط مبارزان مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتیکه علاقمند به آشنایی بیشتر در مورد موی تای هستید، میتوانید مقاله معرفی موی تای را مطالعه نمائید.

 

8- جوجیتسوی برزیلی

جوجیتسوی برزیلی

 

یکی از دلایل محبوبیت بالای جوجیتسوی برزیلی، موفقیت بسیار خیره کننده رویس گریسی در مبارزات یو اف سی است که توانست در اولین، دومین، و چهارمین دوره این رقابت ها به قهرمانی دست پیدا کند. یکی از دلایل معروفیت رویس گریسی، این بود که توانست حریف های بسیار بزرگ تر از خود را که در بسیاری از سبک های رزمی تبحر داشتند با استفاده از فنون قدرتمند جوجیتسوی برزیلی خود شکست بدهد. این سبک رزمی برای افرادیکه قد کوتاهی دارند و در رشته های ضربه ای نمیتوانند به موفقیت زیادی دست پیدا کنند میتواند بسیار کاربردی و کشنده باشد .

 

7- اسکریما

اسکریما ورزش ملی فیلیپین است و بر روی مبارزات رو در رو و مبارزات با سلاح تمرکز دارد. در این ورزش از چوب، چاقو، سلاح های برنده، و سلاح های بداهه (همانند خودکار، شانه، …) که در زمان مبارزه دسترسی به آنها دارید استفاده میشود.

چیزی که شاید در مورد این سبک ورزش رزمی از آن اطلاع نداشته باشید، این است که در زمان حمله اسپانیا، استفاده از آن ممنوع اعلام شد، ولی با اینحال افراد بومی توانستند آن را زیر نقاب رقص مخفی کرده و به تمرین آن پرداخته و تکنیک ها و روش های آن را به نسل های بعدی منتقل کنند.

 

6- باکوم

با وجود اینکه این سبک به اندازه سبک های دیگر شناخته شده نیست ، ولی به اندازه بقیه آنها موثر و کشنده است. این هنر رزمی که بومی پرو است در خیابان های لیما به دنیا آمد. در این سبک، ترکیبی از تکنیک های ورزش های رزمی دیگر استفاده میشود و مبارزات در آن، معمولاً به مرگ ختم میشود، و دلیل آن، تأکید زیاد این ورزش به استفاده از سلاح های مخفی و فریب کاری است.

 

5- واله تودو

 

این سبک که نسبت به سبک های دیگر برزیلی همانند کاپوئرا و جوجیتسوی برزیلی از محبوبیت کمتری برخوردار است، یکی از مرگبارترین ورزش های رزمی دنیا است و این مسئله از اسم آن مشخص است که به معنی “همه چیز آزاد است” می باشد. واله تودو قوانین خیلی کمی دارد و از ترکیب تکنیک های ورزش های رزمی دیگر ایجاد شده است. مبارزات این ورزش که خیلی کشنده و بی قانون هستند، معمولاً بصورت غیرقانونی و زیرزمینی انجام میشود و دلیل آن خشونت بسیار بالای آنها است که باعث سر و صدای زیاد رسانه ای در زمان افشای آنها میشود.

 

4-نینجوتسو

 

نینجوتسو یکی از شناخته شده ترین ورزش های رزمی است و کم و بیش همه افراد با معنی کلمه نینجا آشنایی دارند. در ژاپن فئودال، این سبک ورزش های رزمی از روش های غیر متعارف جنگی، جاسوسی، و ترور به میزان زیادی استفاده می کرد. نینجاها یا همان افرادی که تمرینات نینجوتسو دریافت می کردند، حتی به عنوان غیر انسان شناخته می شدند و این به خاطر مخفی بودن آنها و استفاده از تکنیک ها و روشهای خاصی بود که در طول سالیان زیاد انجام تمرینات نینجوتسو به دست می‌آوردند

 

3- راف و تامبل

مرگ بار ترین ورزش دنیا: راف و تامبل

 

این شکل ورزش رزمی کشنده در دوره انقلاب آمریکا در قرن 17م میلادی به محبوبیت رسید. این یکی از معدود سبک های رزمی است که بومی ایالات متحده است.

این سبک رزمی که در واقع نوعی حمام خون بود، بر روی بیشترین آسیب رسانی بدنی تمرکز داشت که شامل چیزهایی همانند بیرون کشیدن چشم و گاز گرفتن زبان میشد.

 

2- لاین

خطرناک ترین ورزش رزمی دنیا : لاین

 

این سبک رزمی که توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار میگرفت، یک هدف داشت، و آن به پایان رساندن زندگی حریف بود. لاین که از ترکیب تکنیک ها و فنون ورزشهای رزمی دیگر ایجاد شده بود، توسط کماندوهای نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی در حال حاضر استفاده از آن به خاطر کشنده بودن بیش از حد آن، در نیروی دریایی متوقف شده است. با این حال بسیاری از گروه های ویژه هنوز از آن برای تمرین دادن نیروهای خودشان استفاده می کنند

یکی دیگر از دلایل جایگزین شدن آن با یک سبک رزمی دیگر، این بود که تمام فنون و تکنیک های آن برای آسیب رسانی شدید به حریف ایجاد شده بود و به همین دلیل در شرایطی همانند آرام کردن شورش های خیابانی یا میانجی گری صلح، قابل استفاده و کاربردی نبود. با اینحال، هیچ فهرستی از کشنده ترین ورزش های رزمی دنیا، بدون اشاره به این سبک کامل نخواهد بود.

 

1- کراوماگا

کشنده ترین ورزش رزمی : کراو ماگا

 

کراوماگا یکی از مرگبارترین سبک غیرورزشی هنرهای رزمی است که برای آسیب رساندن حداکثری و از بین بردن تهدید فرد مهاجم در کوتاه ترین زمان ایجاد شده است. این سبک، در کشورهای مختلف دنیا آموزش داده شده و توسط نیروهای ویژه خیلی از کشورها تمرین میشود.

این سبک معروف ورزش های رزمی برای اولین بار توسط ارتش اسرائیل ایجاد شد و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا آموزش داده میشود. در این سبک، ضربات به نقاط حساسی همانند چشم، کشاله ران، گردن … جزو بخش های اصلی آن محسوب شده و یک سبک کاملاً جنگی است.

تکنیک های آن بسیار کاربردی هستند و در شرایطی که زندگی شما در خطر قرار دارد، استفاده از آنها میتواند به معنی تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

با این وجود، یادگیری کراوماگا به افراد کم سن و سال یا افرادی که کنترل مناسبی روی خشم خود ندارند به هیچ عنوان توصیه نمیشود. با اینحال در این ورزش تکنیک هایی وجود دارد که برای همه افراد، از جمله خانم ها و افراد مسن که توانایی بدنی بالایی ندارند نیز کاربردی و قابل اجرا است.

 

– سیلات

مرگبارترین سبک رزمی دنیا : سیلات

سیلات، یک عبارت کلی برای ورزش های رزمی اندونزی است. سیلات یک سبک تمام بدنی است که شامل فنون ضربه ای، گراپلینگ و گلاویزی، فنون پرتابی، و استفاده از سلاح می باشد. در این ورزش از تمام قسمت های بدن برای حمله استفاده میشود. آموزش سلاح یکی از بخش های اصلی این ورزش محسوب میشد که در حال حاضر نیز آموزش سلاح هایی همانند کارامبیت، خنجر، قمه، … نیز بطور استاندارد در این ورزش آموزش داده میشود. برخلاف یکسری از ورزش های رزمی که در آنها تمرکز بر روی مسائل روحانی و آرامش است، در سیلات تمرکز روی یک چیز است: خشونت. و به همین دلیل این ورزش، مخصوصاً در زمانی که فرد سلاح به همراه داشته باشد، یکی از خشن ترین و خطرناک ترین سبک های رزمی دنیا محسوب میشود.

نوشته های مشابه

12 دیدگاه

  1. اینها رو شما خودتون نوشتید یا مرجع خاصی براش داشتید ؟
    اگه خودتون بخواید یه مجموعه خیلی عالی پیشنهاد بدید چه مجموعه ای رو پیشنهاد میدید که هم برای مبارزه خیابانی خوب باشه و هم مسابقه داشته باشه ؟

  2. سلام. مقاله خیلی خوبی بود. خود شما چه مجموعه ای رو پیشنهاد میدید که کامل باشه ؟

  3. سلام. من خودم سیلات روخیلی دوست دارم. البته بنظرم کیوکوشین کاراته هم خیلی عالیه

  4. نینجوتسو بین همه اینا حرف اول رو میزنه. هم مبارزه با سلاح و بدون سلاح داره و هم مخفی کاری و ضربه به نقاط حساس و سابمیشن و همه چی . کراوماگا و سبک روسی فن رو یاد میدن فقط

  5. سلام خسته نباشید،من این مقاله رو خوندم.
    جالب بود.اما بعد از خوندنه سوال ونظرات
    بقیه دوستان ی ذره گیج شدم و چندتا
    سوآل برام پیش اومد.
    1_اسم سایت شما خیلی چندپهلو و غلط اندازه.
    “پایگاه” خبری “آموزشی”بازه.
    2_در جواب دوستی ک پرسید کدوم مجموعه
    بهتره گفتن مجموعه بوکس از همه کامل تره.
    3_آیا پایگاه شما ی مجموعه ورزشی با چند رشته
    رزمی،چندین استاد،شاگرد،وبصورت
    آموزش حضوری هست؟
    یا که پایگاه اینترنتیه و آموزش مجازی؟
    باگفتن جمله کامل ترین بوکسه
    ب شک افتادم.
    صحبت شما از بوکس جوری بود ک انگار
    میخواید راجعب شیوه آموزشی کلی
    و نحوه یادگیری فردی و محیط تمرین
    توضیح بدین.
    لطفا منو روشن کنید

  6. ی نکته پندآموز برای جوانترها.
    من از 18سالگی تا 22سالگی
    دوسال ووشو سبک ساندا
    کارکردم دوسال نینجا.
    بعدش باشگاه رو کنار گذاشتم.
    ی دوست بوکسر داشتم.
    قهرمان 80 کیلو بوکس شهرمون بود.
    یک سال دونفری باهم تمرین کردیم.
    دوستم چپ دست بود
    موقع مبارزه روی من مسلط بود
    برای خنثی کردن این امتیازش
    منم ب روش چپ دست ها
    باهاش مبارزه میکردم
    و کم کم روی گارد
    هردو دست مسلط شدم.
    خب الان 31 سالمه.
    موقع مبارزه واقعی یاهمون دعوا
    فقط از بوکس(لازم باشه آرنج)
    استفاده میکنم.
    از فنون دفاع شخصی
    و درگیری ووشو و نینجا
    استفاده نمیکنم.انرژی پاهام رو
    هدر نمیدم تا ک سرپا بمونم.
    چندساله تمرین نداشتم.
    سازگاری خیلی سخته.
    تو چنین شرایطی فقط
    مهارت بوکس ب کار میاد.
    ن ووشو ن نینجا ن پنچاک سیلات
    ن فیتنس.
    دوستان ما هرکدوم شرایط خاص خودمون رو داریم.
    برای همین برداشت ها هم متفاوته.
    اجباری نیست بوکس کار کنید
    اگر میتونید تا ابد آماده باشید
    برین دنبال علاقه خودتون.

  7. هر کسی فیلم های بروسلی رو دیده باشه متوجه میشه بهترین ورزش رزمی فقط کنگفو چینی هست اودا میو اودااااا فقط بروسلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن