ورزش های رزمی

هفت تصور اشتباه افراد در مورد ورزش های رزمی

هفت تصور اشتباه که بیشتر افراد در مورد ورزش های رزمی دارند

در اینجا، یکسری از تصورات غلط رایج در مورد ورزش های رزمی را مورد بررسی قرار میدهیم

برای شروع باید تناسب اندام داشته باشید

برای افرادی که سابقه انجام ورزش های رزمی ندارند، مراحل اولیه تمرینات ممکن است کمی سخت باشد. بطور مثال، سنگینی تمرینات موی تای که یک تمرین تمام بدنی محسوب میشود، در صورتی که بدنتان به آن عادت نکرده باشد، میتواند باعث خستگی و کوفتگی شما برای چندین روز شود.

با اینحال، نداشتن تناسب اندام میتواند یک مزیت برای شما محسوب شود، به این دلیل که بخاطر عدم داشتن پیش زمینه فکری در زمینه سرعت یا توانایی بدن تان، مقاومت کمتری در برابر آموزش های دریافتی نشان خواهید داد.

بعلاوه، با انجام تمرینات رزمی، آرام آرام در قسمت تعادل، انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، و آمادگی قلبی عروقی نیز پیشرفت خواهید کرد، بنابراین در صورتی که به انجام ورزش های رزمی علاقمند هستید، خیلی نگران وضعیت بدنی خود نباشید و صرفاً آن را شروع کنید.

قهرمانی یکسری از ورزشکاران خیلی سنگین وزن و بدون تناسب اندام در مسابقات در سطح جهانی ورزش های رزمی، میتوند یکی از بهترین دلایل برای رد این تصور در مورد ورزش های رزمی باشد. 

خطرناک است

درست است که در بسیاری از ورزش های رزمی تماسی، یک مقدار خطر بالقوه وجود دارد، ولی مطمئن باشید که در یک باشگاه رزمی، تمام اقدامات برای حفظ امنیت شما انجام شده و مربی تمام تلاش خود را میکند که از آسیب رسیدن به شما جلوگیری کند.

بطور مثال، قبل از اینکه در کلاس بوکس یا موی تای شروع به مبارزه دو نفره کنید، لازم است که کلاه و دستکش و پدهای محافظ استفاده کرده و به شما گفته میشود که تنها از حدود 50% قدرت خودتان استفاده کنید

در کلاس جوجیتسو، استاد معمولاً شما را با یک فرد کم و بیش هم قد شما که از لحاظ سطح از شما بالاتر است جفت میکند تا مطمئن شود که شما در زمان تمرین آسیب نخواهید دید.

با اینحال، اگر میبینید که واقعاً خسته شده اید و احتمال آسیب دیدگی بدنی در شما زیاد است، میتوانید تمرینات را متوقف کرده و کمی به خودتان استراحت دهید

 

شما فورا تبدیل به یک مبارز خیابانی خواهید شد

صرفاً به این دلیل که روش صحیح مشت زدن یا چند فن قفل مفصل را یادگرفته اید، دلیل نمیشود که در مبارزات خیابانی حتماً از آنها استفاده کنید. در خیابان ممکن است افراد مهاجم سلاح سرد یا گرم داشته باشند و یک اشتباه میتواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند. بنابراین بهترین گزینه، ممکن است فرار و یا آرام کردن وضعیت باشد. حمله فقط در شرایط خاص توصیه میشود.

 هر کسی که تمرین میکند، یک فرد مصمم است

این واقعاً یک تصور اشتباه در مورد ورزش های رزمی است. در باشگاه های ورزشی، ترکیبی از افراد واقعاً مصمم، افرادی که بخاطر علاقه به فلان رزمیکار در کلاس شرکت کرده اند، افرادی که قصدشان بیشتر فیتنس است، افرادی که برای پر کردن اوقات فراغت خود شرکت کرده اند … پیدا خواهید کرد.

بخاطر وجود اینهمه افراد با هدف ها و پیش زمینه های مختلف، و سطح مهارتی و تناسب اندامی متفاوت، احتمالاً خیلی سریع میتوانید افرادی شبیه خودتان پیدا کرده و با آنها جفت شوید.

باید مستقیم به تمرین ام ام ای بپردازید

یادگیری ام ام ای، نیازمند تمرین و استراحت خیلی بیشتری به نسبت بقیه سبک ها است. به این دلیل که شما باید بطور همزمان سبک های ضربه ای و گلاویزی و مبارزه در خاک را با هم یاد بگیرید. بنابراین در صورتی که این مقدار زمان برای تمرین و استراحت در اختیار ندارید، بهتر است که ابتدا یکی از بخش های آن، مثلاً موی تای یا جوجیتسوی برزیلی، را یاد بگیرید.

شرکت در کلاس ام ام ای، در صورتی که هنوز روش مشت و لگد زدن و یا استفاده از فنون گلاویزی را بلد نیستید، کار بی فایده ای است. کلاس های ام ام ای شامل ترکیبی از همه اینها میشود.

برای شروع، باید جوان باشید

درست است که برای تبدیل شدن به یک قهرمان ام ام ای، باید تمرینات خود را از سن پائین شروع کنید، ولی افرادی که سفر خود را در دهه دوم یا سوم یا چهارم زندگی شان نیز شروع میکنند، میتوانند با تمرینات منظم تبدیل به رزمیکاران خوبی شوند.

بعلاوه، نباید فراموش کرد که سن، پختگی و دیدگاه خاصی به فرد میدهد و این باعث میشود که بتواند تصمیمات بهترین در زمان لازم از خودش نشان دهد.

شرکت در مسابقات واجب است

زمانی که مربی شما ببیند که پیشرفت خوبی در ورزش رزمی داشته اید، ممکن است از شما بپرسد که آیا مایل به شرکت در مسابقات هستید یا نه؟ مسابقات میتوانند پیشرفت زیادی برای شما بعنوان یک رزمیکار به ارمغان بیاورند، برای اینکه این فرصت را در اختیار تان میگذارند که مهارت های خودتان را در یک شرایط تحت فشار محک بزنید.

با اینحال، یکسری از افراد هستند که ترجیح میدهند در مسابقات شرکت نکنند، و این واقعاً هیچ اشکالی ندارد. در واقع خیلی از افرادی که در باشگاه ها ثبت نام میکنند، بعنوان یک فعالیت تفریحی به ورزش های رزمی نگاه میکنند، و قصد شرکت در مسابقات را ندارند.

در صورتی که نسبت به انتخاب ورزش رزمی مناسب برای خودتان هنوز به تصمیم قطعی نرسیده اید، مقاله های انتخاب ورزش رزمی مناسب برای خانم ها و بهترین ورزش رزمی دنیا برای شما میتواند برایتان مفید باشد. 

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

    1. با سلام. بستگی به سنتون داره. وینگ چون و تای چی معمولاً ورزش های خوبی هستن برای افراد با سن بالا
      آیکیدو هم میتونه انتخاب مناسبی باشه برای شما. میتونید مجموعه های آیکیدو و وینگ چون و تای چی رو از فروشگاه تهیه بفرمائید اگه امکان شرکت در باشگاه رو ندارید

  1. ام ام ای خیلی خوبه اگه وقت و قدرتش رو داشته باشید. البته خیلی سنگین تر از بقیه ست. توصیه میکنم اگه میخواید کار کنید هر باشگاهی نرید چون خیلیا برای خودشون کلاس باز کردن و مدرک میدن.

  2. ببین این متنو تا اخر بخون…حتما… باید یه رشته ایی انتخاب کنی ک همه چی تموم باشه.من خودم به شخصه خیلی دربارع ورزش های رزمی تحقیق کردم و مبارزاتشو از نزدیک دیدم..ورزش موی تای شامل مشت لگد آرنج زانو هست…ضربه های زیر پایی و گردن گیری و لگد در هوا داره…کالری سوزی فوق العاده ایی داره…بدنت مقاوم میشه.ولی دفاع شخصیش ضعیفه…کاراته شامل مشت.لگد.زانو هست…اما زانو توی مبارزاتش نیست…دفاع شخصیش عالیه.کالری سوزی داره نه ب اندازه موی تای…بدنت فوق العاده محکم میشه…به هرحال موی تای.کاراته.بوکس بهترین ها هستن…اما اگ میخوای مشت.لگد.آرنج.زانو.درگیری.گلاویزی.کشتی و فقل مفاصل.و خفه کردن یاد بگیری…mma خوبه…ام ام ای یعنی هنر های رزمی ترکیبی…معمولا ترکیب بوکس.جوجیتسو.کشتی.کیک بوکس. هست…موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن