ورزش های رزمی

فواید ورزش های رزمی برای بانوان

فواید ورزش های رزمی برای بانوان و 5 دلیل خیلی مهم

خیلی خوب است که همه افراد، صرفنظر از جنسیتی که دارند، ورزش های رزمی انجام دهند. ورزش های رزمی فواید خیلی زیادی هم برای آقایان و هم برای بانوان دارد. البته دلیل آقایان و خانم ها برای شرکت در کلاس های رزمی مختلف، بطور مثال جوجیتسوی برزیلی یا موی تای، که در حال حاضر جزو محبوب ترین و برترین ورزش های رزمی دنیا محسوب میشوند، ممکن است با هم متفاوت باشد. هم موی تای و هم جوجیتسوی برزیلی، فواید زیادی برای افرادی که آنها را تمرین میکنند دارند، ولی اگر به دنبال این هستید که دوست یا خواهر یا همسر خودتان را تشویق به شرکت در کلاس های رزمی کنید، میتوانید این پنج دلیل زیر را برای آنها توضیح دهید

 

فواید ورزش های رزمی برای دفاع شخصی بانوان

براساس بررسی های سازمان ملل، در سراسر دنیا، زنان بیشتر در معرض خشونت فیزیکی، جنسی، روانی، و اقتصادی قرار دارند. این مسئله، صرفنظر از سن، درآمد، و تحصیلات اتفاق می افتد و میتواند منجر به مشکلات ذهنی، جسمی، و احساسی طولانی مدت برای زنان شود. یک سوم زنان در سرتاسر دنیا، در طول زندگی خود خشونت جسمی یا جنسی را تجربه میکنند. این خشونت ها، در بدترین شرایط، حتی میتواند منجر به مرگ شود. با وجود اینکه فعالیت های زیادی برای کاهش این ارقام انجام شده است، ولی در صورتی که خود بانوان بتوانند با یادگیری ورزش های رزمی، میزان توانایی خود را بالا ببرند، میتوانند خیلی بهتر از خود و عزیزانشان در شرایط بحرانی دفاع کنند. در اینجاست که فواید ورزش های رزمی برای بانوان ، بیش از پیش خود را نشان میدهد.

 

ورزش های رزمی بعنوان یک برنامه فیتنس و کاهش وزن

آیا شما فردی را میشناسید که نخواهد علاوه بر داشتن بدنی سالم، فیتنس و تناسب اندام عالی نیز داشته باشد؟ با استفاده از تمرین و رژیم غذایی مناسب، هر کسی میتواند میزان چربی بدن خود را کاهش داده، سیستم قلبی عروقی خود را تقویت کرده، و بیماری ها را از خود دور کند. اینجاست که ارزش ورزش های رزمی خود را خیلی عالی نشان میدهند. ورزش های رزمی، برنامه های ورزش خیلی کاملی هستند که شما را به قله آمادگی جسمانی میرسانند. به دنبال تمرینات استقامتی هستید؟ نظرتان چیست که برای یک ساعت تمام در حالی که روی پاهای خود بالا پائین میپرید، ضربات مشت، لگد، آرنج، و زانو را به سمت حریف خود پرتاب کنید؟ به دنبال تمرینات قدرتی و ماهیچه سازی هستید؟ چه چیزی بهتر از فنون گلاویزی جوجیتسوی برزیلی که در آن، تمام ماهیچه های بدنی شما تقویت شده و درگیر میشود؟

 

ورزش های رزمی بعنوان روشی برای یافتن دوستان جدید

با وجود اینکه ما در دوران رسانه های اجتماعی و اتصال اینترنتی قرار داریم، پیدا کردن دوست های جدید از همیشه سخت تر شده است. این مسئله برای بانوان سخت تر نیز هست، زیرا برنامه های اجتماعی کمتری برای خانم ها وجود دارد که بتوانند با خیال راحت دور هم جمع شده و با هم ارتباط برقرار کنند. فواید کلاس های ورزش های رزمی در اینجا خود را بیشتر نشان میدهد. کلاس های رزمی، مکان هایی مناسب برای دوست یابی و پیدا کردن افرادی است که علائق و خصوصیات مشترکی با شما دارند. همانطور که قدیمی ها میگفتند، بهترین راه برای پیدا کردن دوست جدید این است که با مشت به صورت آنها ضربه بزنید! البته از شوخی گذشته، بانوانی که در کلاس های رزمی شرکت میکنند معمولاً ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کرده و حتی بعد از به پایان رسیدن این کلاس ها نیز این ارتباط را با یکدیگر حفظ میکنند.

 

فواید ورزش های رزمی برای تقویت اعتماد به نفس بانوان

نیازی به گفتن این نکته نیست که ورزش های رزمی، میتوانند اعتماد به نفس زیادی به افراد بدهند، مخصوصاً به خانم های جوان. اینکه شما بدانید که چطور از خودتان در برابر افراد مهاجم دفاع کنید، حتی اگر هیچگاه در همچین شرایطی قرار نگیرید، اعتماد به  نفس زیادی به شما داده و امکان تجربه بهتر زندگی را در اختیار شما قرار خواهد داد. بعلاوه، حضور و ارتباط داشتن با افراد در محیط کلاس، آرام آرام حس خجالتی بودن و ترس از صحبت در بین جمع را در شما کاهش میدهد که این، یک نکته جانبی خیلی مثبت به حساب میآید. ورزش های رزمی، باعث تقویت تمرکز، نظم و انضباط، قدرت ذهنی، و توانایی تصمیم گیری تحت فشار میشود که همه اینها به شما کمک میکند که یک خانم قوی و با اعتماد به نفس شوید.

 

ورزش های رزمی به عنوان شکلی از رقابت

چه این را قبول داشته باشید چه نه، انسان ها در زندگی خود به رقابت و مسابقه نیاز دارند. از بازی های باستانی المپیک یونان گرفته تا بازی های فوتبال مدرن، انسان ها همیشه عاشق رقابت و مسابقه بوده اند. ورزش های رزمی، شکلی سالم برای رقابت در اختیار بانوان قرار میدهد. یک رقابت سالم، همانند مسابقات ورزش های رزمی، میتواند به همه افراد کمک کند که تلاش به خرج داده، عملکرد خود را بهبود داده، و این غریزه طبیعی خود را به شکلی کنترل شده و سالم به نمایش بگذارند. البته اگر شما به رقابت های حرفه ای و مسابقات نیز علاقمند نیستید، مبارزات ساده با هم کلاسی های خودتان که در طول جلسات تمرینی اتفاق می افتند نیز میتواند شکلی سالم و جذاب برای پاسخ دادن به نیاز شما برای رقابت باشد.

با همه این اوصاف، توصیه میشود که بانوان در ورزش های رزمی، حد اعتدال را رعایت کنند و همانند آقایان که تا سطوح خیلی افراطی در یکسری از ورزش های رزمی پیش میروند، این کار را انجام ندهند. ورزش های رزمی برای بانوان تاجایی مفید است که لطافت و خصوصیات و اخلاق زنانه را از آنها نگرفته و باعث اعتماد به نفس کاذب و بروز رفتارهای مردانه در آنها نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن