معرفی مشاهیر

برایان تریسی کیست : معرفی برایان تریسی

برایان تریسی پله های موفقیت را از یک بچه دردسر ساز در یک خانواده فقیر، تا تبدیل شدن به رئیس و مالک سه شرکت مولتی میلیون دلاری و یکی از معروف ترین سخنرانان انگیزشی و مربیان کسب و کار، بصورت یکنواخت و مستمر طی کرده است. در این مقاله با زندگینامه وی آشنا شده و نگاهی دقیق تر به زندگی شخصی و حرفه ای وی می اندازیم.

او در حال حاضر بطور گسترده ای به کشورهای مختلف اروپا، آمریکا، کانادا، و آسیای شرقی سفر می کند و آموزش های خود به افراد علاقمند در زمینه کسب و کار و پیشرفت شخصی ارائه میکند. او در بیش از هشتار کشور و شش قاره دنیا کار و سفر کرده است. او به چهار زبان زنده دنیا صحبت میکند و پیامی ساده دارد : من اعتقاد دارم که شما با یادگیری و به کار گیری چیزی که یاد گرفته اید، میتوانید همه مشکلات را حل کرده، به همه موانع چیره شده، و به همه اهدافی که برای خودتان وضع کرده اید برسید.” و اثبات این هدف، موفقیت خیره کننده وی در زمینه کسب و کار و کارآفرینی بوده و همچنین این مسئله که او تابحال 40 کتاب و بیش از 300 برنامه آموزشی صوتی و تصویری ایجاد کرده و هر سال برای بیش از 250،000 نفر سخنرانی زنده در زمینه مربیگری بخش های مختلف کسب و کار و پیشرفت شخصی انجام میدهد

تحقیقات و آموزش های او برای بیش از 25سال در حال تکامل و پیشرفت بوده و تبدیل به یکسری از موثرترین ابزارهای آموزشی در دنیای امروز شده اند که عناوینی همانند استراتژی های پیشرفته فروش، صد قانون مطلق و تغییر ناپذیر در مورد پیشرفت کسب و کار، و 21 راز موفقیت میلیونرهای خودساخته از جمله آنها محسوب میشوند.

علاوه بر اینها، او یک مرد خانواده هم هست و با همسر و چهار فرزند خود در سان دیگو زندگی میکند. زندگی شخصی او نمونه کاملی از فلسفه کاری او در مورد بهانه نیاوردن، بیکار ننشستن، و درجا نزدن است.

سال های اولیه زندگی

برایان در سال 1944 در ونکوور کانادا به دنیا آمد. خانواده او جزو کلاس طبقاتی محسوب میشدند که همیشه نگرانی مالی و قبض های پرداخت نشده داشتند. پدر او نمیتوانست یک کار ثابت برای خود پیدا کند و به همین دلیل او و سه برادر دیگرش لباس هایی که دیگران به آنها میبخشیدند را میپوشیدند و از نظر امکانات رفاهی وضع بدی داشتند.

والدین او شهروندان خوب با ارزش های اخلاقی بالایی بودند، با اینحال این طرز فکر را نیز همیشه داشتند که وضع آنها همین است که هست و چاره ای برای بهبود وضع آنها وجود ندارد. به همین دلیل آنها در طول سال های زندگی خود با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم میکردند. همین مسئله باعث شد که این کنجکاوی در برایان تریسی بوجود بیاید که چرا یکسری از خانواده ها زندگی بهتر و مرفه تر، و یکسری دیگر زندگی فقیرانه و پردردسری داشتند.

برایان قبل از فارغ التحصیلی، مدرسه را ترک کرد و شروع به انجام کارهای بدنی سخت با مزد پائین کرد. این مسئله تا زمانی که او در اوایل دهه سوم عمر خود شروع به مسافرت کرد ادامه پیدا کرد.

برایان غالبا درمورد این مسئله صحبت میکند که مردم تبدیل به چیزی میشوند که در بیشتر اوقات به آن فکر میکنند و همچنین این نکته را نیز خاطر نشان میکند که مطالعات نشان داده است که مولتی میلیونرها غالبا به استقلال مالی فکر میکنند.

مسافرت در اطراف دنیا

زمانی که برایان 20 ساله شد، زندگی فقیرانه برایش غیر قابل تحمل شد و به همین دلیل او شروع به مسافرت کرد. او ماشین خود را از کانادا خارج کرد و سرتاسر آمریکای شمالی را طی کرد و سپس یک کشتی به مقصد انگلیس سوار شد.

از آنجا، او به فرانسه و اسپانیا و سپس جبل الطارق رفت. این دوره زندگی او هشت سال به طول انجامید و تجربه عبور از جاهایی همانند صحرای بزرگ آفریقا را نیز برای وی به ارمغان آورد، و آن تجربه ای بود که تقریباً به قیمت زندگی وی تمام شد

زندگی او پس از آنهمه ماجرا و خطرات، کم کم داشت شکل میگرفت و او در آفریقای جنوبی شروع به همکاری با دکتر آلبرت شوایتزر نیز کرد. علاوه بر این، او موفق به گرفتن کمربند مشکی شوتوکان کاراته نیز شد

بعد از دوسال زندگی در جوهانسبورگ، او آنجا را برای ادامه دادن به سفرهای خود ترک کرد. او کمی در لندن کارکرد و سپس به بخشی هایی از اروپا و سپس خاورمیانه نیز سفر کرد. در نهایت، به هند و مالزی و سنگاپور رسید و برای دوسال در تایلند اقامت گزید

تا الان، او به بیش از هشتاد کشور دنیا مسافرت کرده است

فلسفه بهانه نیاوردن برایان تریسی

درک فلسفه برایان تریسی ممکن است برای یکسری از افراد مشکل باشد، ولی خود وی، نمونه آشکاری از موفقیت این روش فکری است که توانسته دنبال کنندگان زیادی برای خود کسب کرده و موفقیت زیادی با استفاده از آن برای خود ایجاد کند … “بخوان، گوش کن، دائما یاد بگیر و رشد کن. تو میتوانی هر چیزی را که واقعاً بخواهی یاد بگیری” و برای مدت 50سال او این کار را انجام داده است. او هر روز سه ساعت مطالعه میکند و تابحال بین 6000 تا 7000 کتاب مطالعه کرده است. او میگوید “هیچگاه اجازه نده ماشین تو حرکت کند، بدون اینکه تو چیزی در مسیر یاد بگیری. تمام کتاب ها و سمینارهایی که فکرش را بکنید، نسخه صوتی هم دارند”

او این فلسفه را زمانی که به مدتی بسیار طولانی خانه به دوش بود و فکر میکرد که زندگی نتیجه وقایع و شرایط بیرونی و خارج از کنترل وی است بدست آورد. ولی او توانست بیدار شده و درک کند که خود وی مسئول زندگی اش است. این وظیفه خود او بود که دنبال راه حل بگردد، و خود وی تنها کسی بود که میتوانست کاری در این زمینه انجام بدهد. بعدها او کتابی در این زمینه نوشت که همین تحول را برای افراد بسیار زیادی به ارمغان آورد، و اسم آن این بود: “بهانه ممنوع”

سفر پیشرفت شخصی

زمانی که برایان تریسی به خود آمد و درک کرد که تنها کسی که میتواند از او یک برنده یا بازنده بسازد خود وی است، او کار بعنوان یک فروشنده را آغاز کرد. البته در اوایل، خیلی تازه کار و بی تجربه بود و روش درست انجام کار را نمیدانست. با اینحال، بعد از سوال از فروشندگان موفق در مورد روش آنها، و مطالعات گسترده در مورد روش های فروش، توانست اهدافی برای خود وضع کرده و به آنها برسد. یکی از آن اهداف این بود که موفق ترین فروشنده شود، و او با تمام وجود آن هدف را دنبال کرد. او هر چیزی را که میشد یاد گرفت و روش های زیادی در مورد انجام فروش را امتحان کرد، تا اینکه بالاخره تبدیل به یک فروشنده برتر، و سپس برترین مدیر فروش شد. بعد از اینکه در فروش استاد شد، به حرفه های بزرگ تر و بهتری رفت: املاک، تئوری کسب و کار، و بازاریابی. او توانست در هر چیزی که دست روی آن میگذارد به موفقیت برسد. او تمام آن صنایع را مطالعه کرد و توانست در رشته های مختلفی به تخصص برسد. و در نهایت سمت مدیر ارشد عملیات یک شرکت توسعه 265 میلیون دلاری را به دست آورد.

اهداف بلندی که او برای خود وضع کرده بود، باعث شد که کار مشاوره در سطح بسیار بالا برای شرکت های چند میلیاد دلاری انجام داده و او وظیفه برنامه ریزی استراتژیک کو پیشرفت سازمانی در آنها را بر عهده داشت

در طی 30 سال گذشته، او دانش خود را هر روز افزایش داده و توانسته است که سیستم های عالی و بدون اشکالی طراحی کند که باعث موفقیت بسیاری از افراد شده اند. او این هدف را برای خود دارد که دانش خود را به تمام افرادی که قابل آموزش بوده و میخواهند از چیزهایی که یاد میگیرند برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنند آموزش دهد. او در طول سالیان، با سعی و خطا و تلاش و پشتکار بسیار زیاد، توانسته است که سردمدار موفقیت و پیشرفت شخصی شود

برای رسیدن به این میل و انتقال دانش و مهارت های خود، او دانشگاه برایان تریسی اینترنشنال را در سان دیگو کالیفرنیا تأسیس کرد

یادگیری از بهترین ها

برایان از همان اوایل دهه سوم زندگی خود، زمانی که شروع به مطالعه کتاب های کلاسیکی از نویسندگانی همانند ناپلئون هیل، کلاود بریستول، اورسون سوت مارسدن و دیگران کرد، تصمیم گرفت که در تمام زندگی خود، یادگیری را ادامه داده و آن را ترک نکند. او از همان زمان ها، و تا همین الان، علاقه خود رابه یادگیری از دست نداده است و بیش از 7000کتاب در زمینه های مختلف مطالعه کرده است.

او بطور مستمر و در زمینه های گوناگون مطالعه میکند، و طیف مطالعات او از روش های بزرگ کردن کودکان، تا تاریخچه جهان، اقتصاد، روانشناسی و موارد دیگر را شامل میشود. علایق شخصی وی، فاکتورمحدود کننده ای در یادگیری های او نبودند. تا سال 1981 او تصمیم گرفت که تمام دانش و تجربیات خود را در یک سیستم جامع موفقیت پیاده کرده و آن را در اختیار افراد علاقمند به پیشرفت و ترقی شخصی در سراسر دنیا قرار دهد. او گفت که بسیاری از سمینارهایی که در آن شرکت میکرد، توخالی و کم ارزش بود و او میخواست چیزی بسیار باارزش تر ایجاد کند.

شفافیت و تفکر مثبت

او دنباله رو قوانینی است که در تمام زندگی حرفه ای خود آنها را دنبال کرده است : “مسئولیت احساسات خود را برعهده بگیر، آنها را واقعاً میشود کنترل کرد” و “شما باید نسبت به اهدافی که برای خودتان وضع میکنید شفافیت کامل داشته باشید، و نباید اجازه دهید که احساسات تان بر روی تصمیم گیری شما اثر بگذارند، درغیراینصورت تفکر منفی شما میتواند در رسیدن شما به موفقیت خلل ایجاد کند”

او میگوید “احساسات منفی میتواند باعث از کار افتادن ذهن شما شود، و تأثیر آن تصمیم گیری اشتباه و قضاوت غلط خواهد بود” ما باید همیشه مثبت باقی بمانیم. یک درک شخصی شفاف و یک ذهن سرزنده داشته باشید و مسئولیت بدست آوردن تفسیر مثبتی از دنیا را قبول کنید”

نقاط درخشان زندگی حرفه ای برایان تریسی

روش دینامیک او برای آموزش، زندگی بیش از 5میلیون نفر را در آمریکا، کانادا، و 55 کشور دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و تغییر داده است. او در مورد موضوعات مختلفی از جمله اقتصاد، پیشرفت شخصی، تاریخ، و فلسفه کسب و کار مطالعات گسترده ای انجام داده است و در بسیاری از رشته ها به تخصص رسیده است.

این دانش، یادگیری مستمر، و تجربه وی در زمینه کسب و کار و سخنرانی، باعث شده است که او هر ساله برای بیش از 250،000 نفر سخنرانی زنده انجام دهد. علاوه بر این، او در کسب و کار نیز بسیار موفق بوده و مشاور اجرایی بیش از 1000 شرکت در سرتاسر جهان بوده است. او در مورد مسائلی همانند فروش و بازاریابی، هدفگذاری، اعتماد به نفس، و روش ساخت تغییرات روانشناختی که باعث موفقیت کوتاه مدت و بلندمدت میشود سخنرانی میکند.

او مدیرعامل شرکت خود با نام برایان تریسی اینترنشنال نیز هست و در آنجا کار آموزش و تربیت افراد و شرکت ها را با تمرکز بر روی رسیدن به اهداف فردی و سازمانی به شکلی سریع و موثر انجام میدهد. این آموزش ها، به هزاران نفر کمک کرده اند که در سریع ترین زمان ممکن به اهداف عالی خود دست پیدا کنند. در این مرکز، برایان تریسی آموزش های روانشناسی فروش، روش تبدیل شدن به یک فروشنده موفق، مدیریت بحران، مدیریت زمان، بازاریابی، و تمام مواردی که در پیشرفت شخصی و حرفه ای افراد میتواند تأثیرگذار باشد را آموزش میدهد.

علاوه بر همه اینها، او نویسنده بیش از 45کتاب نیز هست که به ده ها زبان مختلف ترجمه شده اند

موفقیت ها

بسیاری از کتاب هایی که وی کار نویسندگی یا دستیار نویسندگی آنها را برعهده داشته است، از جمله “قورباغه را قورت بده، موفقیت حداکثری، قدرت زمان، صد قانون ناشکستنی موفقیت کسب و کار” در سرتاسر دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اینها و موارد دیگر به زبان های مختلفی ترجمه شده اند

او بیش از 300 مجموعه صوتی و ویدئویی آموزشی تولید کرده است که از جمله آنها موارد بسیار موفقی از جمله “روانشناسی موفقیت” را میتوان نام برد. او یک دانشگاه خارق العاده ایجاد کرده است که به افراد زیادی هر سال آموزش داده و آنها را به مسیر رسیدن به آزادی اقتصادی هدایت میکند.

برایان تریسی از جمله “ما پولمان به آن نمیرسد” بیزار است و در عوض، از این طرز تفکر حمایت میکند: “بهانه گیری کافی است، تو بهتر از این میتوانی عمل کنی … آن افکار منفی و احساسات کنترل نشده را دور بریز و یادبگیر، رشد کن، و دانسته های خود را به کار بگیر. و تصمیم بگیر که دنیایت را به شکلی مثبت تفسیر کنی”

خرید مجموعه های برایان تریسی

در صورتی که تمایل به بررسی یا خرید یکسری از پرفروش ترین مجموعه های ویدئویی برایان تریسی را دارید، میتوانید با کلیک بر روی لینک مربوطه، به صفحه محصول منتقل شوید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن