ورزش های رزمی

کیک بوکسینگ چیست و چرا بهترین برنامه فیتنس سال 2020 است؟

کیک بوکسینگ چیست ؟ و آیا ورزش مناسب برای شما است یا نه؟ این آموزش تمام چیزهایی که باید در مورد آن بدانید را در اختیار شما قرار میدهد.

آیا آماده هستید که یک تمرین تمام بدنی انجام دهید که علاوه بر داشتن مزایای فوق العاده برای فیتنس و کاهش وزن، روش دفاع از خودتان را نیز به شما یاد بدهد؟

ترکیب بُرندگی ورزش های رزمی و سرعت بوکس و برنامه فیتنس یک تمرین قلبی عروقی کامل، کیک بوکسینگ را تبدیل به یک بسته ورزشی عالی کرده است.

کیک بوکسینگ هم برای بانوان و هم برای آقایان مناسب و کاربردی است. این ورزش برای نوجوانان نیز کاربرد دارد و یکی از گزینه های مناسب برای لاغری برای بانوان محسوب میشود.

 

کیک بوکسینگ چیست ؟

کیک بوکسینگ، یک ورزش رزمی در حالت ایستاده است که ترکیبی از کاراته، موی تای، و بوکس غربی است. در آن، ضربات لگد قوی کاراته و حرکات سریع دست بوکس با هم ترکیب شده و این ورزش برای فیتنس، دفاع شخصی، و بعنوان یک ورزش رزمی تماسی مورد استفاده قرار میگیرد.

بعلاوه، کیک بوکسینگ یک عبارت کلی است که برای معرفی یکسری از ورزش هایی که در آنها ترکیبی از ضربات مشت و لگد استفاده میشود به کار گرفته میشود: پاردل سری از کامبوج، لثوی از برمه، یاو یان از فیلیپین، موای لائو از لائوس، موشتی یودهای هندی، ساوات فرانسوی، و موای تای که محبوبیت بسیار بالایی دارد. همه اینها اشکالی از کیک بوکسینگ محسوب میشوند.

 

اینکه کدام مورد را انتخاب کنید، بستگی به موارد زیر دارد:

اهداف شخصی شما (آیا میخواهید در نوع خاصی از دفاع شخصی به تخصص برسید یا اینکه صرفاً میخواهید بتوانید از ضربات لگد استفاده کنید؟)

پیدا کردن استاد مناسب (اساتید معمولاً در 2-3 فرم تخصص دارند، بنابراین باید بتوانید استاد مناسب را در نزدیک جایی که زندگی میکنید پیدا کنید)

در مورد حد تحمل خودتان صادق باشید (کیک بوکسینگ یکی از سنگین ترین برنامه های تمرینی موجود است که در صورتی که آماده آن نباشید، ممکن است حسابی شما را خسته و درمانده کند)

بعلاوه، مواردی همانند شرکت در مسابقات جهانی واکو، یا صرفاً استفاده از آن بعنوان یک ورزش برای فیتنس و تناسب اندام ، میتواند نوع نگرش شما به کیک بوکسینگ را تعیین کنید.

 

تاریخچه کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ چیست و از کجا نشأت گرفته است؟

یکی از اولین ریشه های کیک بوکسینگ، به سبک رزمی هندوچینی موای بوران برمیگردد که در نهایت به سبک مدرن موای تای تبدیل شد.

با اینحال، در سال های 1950 بود که کاراته کای ژاپنی، تاتسوئو یامادا برای اولین بار طرح کلی یک ورزش جدید در سطح رقابتی که از ترکیب کاراته و موای تای ایجاد شده بود را مشخص کرد.

در نهایت ، مسابقات بین کاراته و موی تای که اجازه تغییر قوانین مبارزات در آن وجود داشت، به مسابقات کیک بوکسینگ منجر شد که در اوساکا برگزار میشد.

در سال های 1970، کیک بوکسینگ به آمریکا رسید و همچنین به آرامی در بخشی هایی از اروپا گسترش پیدا کرد. بعد از یک دوره محبوبیت سریع، کیک بوکسینگ از صحنه توجه مردم محو شد.

جالب این است که محبوبیت سریال k-1 که در سال 1993 توسط کازویوشی ایشی تولید شد، مجدداً باعث محبوبیت این ورزش شد و “کاراته دستکش دار” در نهایت تبدیل به ورزشی با بیشترین سرعت رشد در بین جوانان ژاپن شد.

با تشکیل اتحادیه کاراته حرفه ای در سال 1974 و اتحادیه جهانی کیک بوکسینگ در سال 1976، فول کونتاکت کاراته بطور رسمی از کیک بوکسینگ جدا شد.

آنها اولین سازمان هایی در مقیاس جهانی بودند که کار برنامه ریزی مبارزات، ایجاد سیستم امتیازبندی، و ایجاد برنامه توسعه را انجام میدادند.

قوانین کیک بوکسینگ به میزان زیادی به منشأ و نوع آن بستگی دارد. قوانین فول کونتاکت، سمی کنتاکت، سبک آزاد، و بین المللی وجود دارد که مشخص میکند چطوری باید به حریف خود ضربه وارد کنید. 

 

بوکس یا کیک بوکسینگ ؟

با وجود اینکه این دو ، کم و بیش متعلق به یک دسته هستند، ولی هر کدام مزایا و معایب و شباهت ها و تفاوت های خاص خود را دارند

در هیچکدام از این دو ورزش، گاز گرفتن، با پنجه گرفتن و ضربه به کشاله ران وجود ندارد. البته اختلاف های بیشتری وجود دارد ولی بررسی اینکه همه تفاوت های کیک بوکسینگ و بوکس چیست در این مقاله نمیگنجد.

یکی از نقاط مشترک این دو ورزش این است که ورزشکار، در هر دوی آنها، ضربه های زیادی به بدنش در زمان تمرین وارد میشود، و برای همین زمانی که این اتفاق در دنیای واقعی و شرایط خیابانی می افتد، دچار ترس و اضطراب نخواهد شد.

 

مزایای کیک بوکسینگ

در کیک بوکسینگ، شما امکان استفاده از دست ها، پاها، آرنج و زانو را دارید و به همین دلیل آزادی بیشتری داشته و میتوانید از فاصله بیشتری حمله کنید.

 

مزایای بوکس

بوکس بعنوان یک برنامه فیتنس خیلی خوب نیز کاربرد دارد. در بوکس، تمرکز فقط روی ضربات مشت است. بوکسورها معمولاً کمی سریعتر از افرادی هستند که کیک بوکسینگ کار میکنند، برای اینکه زمان زیادی را صرف تمرین های سرعتی مشت میکنند.

بطور کلی، هیچ ورزشی بهتر از دیگری نیست و همه موارد به قدرت به کار گیری ورزش کار بستگی دارد . زمانی که در خیابان مبارزه میکنید، ممکن است با شرایطی مواجه شوید که تابحال آن را ندیده اید و توانایی شما در استفاده از آموخته های خودتان است که برنده و بازنده را تعیین خواهد کرد.

 

مزایای کیک بوکسینگ برای سلامتی چیست ؟

در کیک بوکسینگ، هم مزایای انجام ورزش های رزمی را دریافت میکنید و هم یک تمرین فیتنس خیلی عالی. شما با انجام حرکات آن، انعطاف پذیری بدنی خودتان را افزایش داده و خودتان را هم برای مسابقات رسمی و هم مبارزات خیابانی آماده خواهید کرد.

 

کیک بوکسینگ برای بدن

کیک بوکسینگ یکی از سنگین ترین برنامه های ورزشی است که میتوانید انجام دهید. هم تمرینات قلبی عروقی و هم قدرتی در آن وجود دارد. و نیم ساعت تمرین کیک بوکسینگ در روز میتواند تمام ماهیچه ها و استخوان های بدن شما را به کار بگیرد.

 

کیک بوکسینگ برای ذهن

همانند تمام فرم های ورزش های رزمی، کیک بوکسینگ باعث تقویت هماهنگی بین ذهن و بدن میشود و آن را برای حمله و دفاع آماده میکند.

ترکیب سرعت و تکنیک های کاراته و شتاب و قدرت بوکس، باعث شده است که کیک بوکسینگ یکی از محبوب ترین سبک های ورزش های رزمی باشد. این ورزش میتواند بدن شما را تبدیل به یک ماشین جنگی کرده و قدرت و انعطاف پذیری آن را افزایش داده و اعتماد به نفس لازم برای مقابله با حریف های قدبلندتر و قوی تر را به شما بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن