فیتنس و سلامتی

فواید پیلاتس برای بارداری

فواید انجام تمرینات پیلاتس برای دوران بارداری

مهم است که در حین بارداری یک برنامه تمرینی متناسب (مثلاً پیلاتس) داشته باشید. یک برنامه ورزشی مناسب نه تنها احساس خوبی به شما داده و بهبودی پس از زایمان شما را تسریع میکند، بلکه براساس تحقیقات خیلی زیادی که در این زمینه انجام شده است، تأثیرات مثبت قابل توجهی را هم بر سلامتی شما و هم برای کودک شما خواهد داشت. ما 10 مورد از فواید برتر انجام پیلاتس برای دوران بارداری را در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم

1. عضلات شکمی و گلوت های شما را تقویت میکند.

هورمونی که در دوران بارداری به نام ریلکسین ترشح می شود ، باعث انعطاف پذیری رباط هایی می شود که استخوان های شما را بهم متصل می کنند و شما را مستعد درد لگن و کمردرد می کند. تقویت عضلات عمیق شکمی، به مقابله با شل شدگی بدنی شما کمک کرده و احتمال اینکه دچار لگن درد و کمردرد شوید را کمتر میکند. به علاوه، پیلاتس برای تقویت گلوتئوس مدیوس هم عالی است که در نتیجه، درد مفاصل خاجی‌تهیگاهی شما را به حداقل می‌رساند.

 

2. کاهش کمر درد

تقویت عضلات عمیق شکمی احتمال اینکه دچار کمردرد شوید را خیلی کمتر میکند. در زمان بارداری و رشد کودک، به طور طبیعی ممکن است وضعیت بدنی شما تغییر کرده و مستعد کمردرد شوید. تمرینات پیلاتس آگاهی شما را نسبت به وضعیت بدنی تان بیشتر کرده و باعث می شود که همیشه خودتان را در بهترین وضعیت نگه دارید

 

3. تقویت دیافراگم لگنی

وزن کودک شما، در کنار تغییرات هورمونی که در دوران بارداری در بدن شما اتفاق می افتد می تواند باعث ضعیف شدن ماهیچه های دیافراگم لگنی شما شود. پیلاتس می تواند به شما کمک کند که این ماهیچه های نگهدارنده را که زیر لگن شما قرار گرفته و مثانه و روده شما روی آنها سوار میشود تقویت کرده و احتمال ایجاد مشکلات بی اختیاری ادراری که ممکن است در حین و بعد از دوران بارداری برای شما اتفاق بیفتد را کاهش دهد.

 

4. کنترل تنفس

در تمام کلاسهای پیلاتس تمرکز زیادی روی تمرینات تنفسی انجام می شود و یاد گرفتن این تمرینات برای خانم های باردار میتواند فواید خیلی زیادی داشته باشد. یادگیری روش کنترل تنفس مخصوصاً در زمان زایمان خیلی مفید خواهد بود. سفت شدن ماهیچه های پشت که با بزرگ شدن اندازه شکم شما ممکن است اتفاق بیفتد، تنفس عمیق را برای شما شاید سخت تر کند، و اینجا جایی است که تمرینات پیلاتس به کمک شما آمده و انعطاف پذیری از دست رفته این بخش ها را باز میگرداند. این تمرینات برای تقویت ماهیچه های مایل درونی شکمی نیز خیلی مفید خواهند بود. فواید پیلاتس برای دوران بارداری و پس از زایمان را دست کم نگیرید.

 

5. بهتر کردن تعادل

در زمان بارداری، به خاطر تغییراتی که در وضعیت بدنی شما اتفاق افتاده و مرکز ثقل بدن شما جابجا میشود، ممکن است زمان راه رفتن تعادل بدنی کمتری نسبت به وضعیت عادی داشته باشید. پیلاتس با تقویت ماهیچه های مرکزی و آموزش این مسئله به شما که نسبت به تغییرات وضعیت بدنی خودتان حساس باشید، به افزایش تعادل شما کمک می کند

 

6. کشیدگی ماهیچه ای زمان به تختخواب رفتن و خارج شدن را کاهش دهید

در پیلاتس پیش زایمان، ما تمریناتی در وضعیت های بدنی مناسب و امن آموزش میدهیم (همانند تمرینات زانو زده با دست ها و زانوها روی زمین) که باعث کاهش فشار وارده به لگن و کمر شما میشود. این تمرینات میتواند هم باعث انرژی زایی در شما شده و هم خستگی و کم حوصلگی شما را نیز کاهش دهند.

 

7. حفظ وزن مناسب

افزایش وزن در دوران بارداری امری طبیعی است. با اینحال، در صورتی که یک خانم بیش از حد در این دوران افزایش وزن بدست بیاورد، احتمال ابتلا به دیابت بارداری در وی بیشتر میشود. از دیگر فواید پیلاتس برای دوران بارداری این است که انجام تمرینات منظم و ادامه دار، میتواند افزایش وزن شما در دوران بارداری را در حدی نرمال و سالم نگه دارد.

 

8. تقویت پاها

در دوران بارداری برخی از خانم ها به مشکلاتی همانند احتباس مایعات و گرفتگی عضلات پا دچار میشوند که ممکن است باعث بیماری واریس شود. تمرینات تقویتی برای پاها میتواند خطر ابتلا به این مشکلات را به میزان زیادی کاهش دهد.

تمرینات اسکات کنترل شده، در حالیکه یک توپ در پشت شما قرار دارد، یک راه عالی برای هم تقویت ماهیچه های شکمی که به حفظ وضعیت بدنی مناسب منجر میشود بوده و هم باعث قوی شدن ماهیچه های ران شما خواهد شد.

 

9. ریلکسیشن

اینکه در دوران بارداری که تغییرات خیلی زیادی در اطراف و درون بدن شما در حال اتفاق افتادن است، کمی زمان برای خودتان کنار بگذارید، از اهمیت زیادی برخوردار است. پیلاتس این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد که از کار و استرس روزانه فاصله گرفته و به ذهن تان اجازه دهید که کمی آرامش پیدا کرده و بتواند تغییرات فیزیولوژیکی که در بدنتان در حال اتفاق افتادن است را پردازش کند.

 

10. افزایش سرعت بهبود پس از زایمان

اینکه در طول دوران بارداری، به بدن خودتان برسید و کاملاً خودتان را رها نکنید، به شما کمک میکند که بتوانید بدن پیش از زایمان تان را خیلی سریعتر پس از زایمان بدست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن