ورزش های رزمی

یادگیری ورزش های رزمی در خانه : آیا ممکن است؟

بسیاری از افراد دوست دارند که ورزش های رزمی را یاد بگیرند. شاید شما هم یکی از همین افراد باشید و از دوران کودکی تا الان، دوست داشتید کاراته یا کونگفو یا ورزش های رزمی خاص تر مثل نینجوتسو یا شمشیرزنی را یاد بگیرید. شاید این علاقه به دلیل دیدن فیلم های رزمی بروس لی یا جکی چان و جت لی، و یا کارتون هایی مثل ناروتو و امثال اینها در شما ایجاد شده است. ولی، متأسفانه تا الان بخاطر مسئولیت هایی که داشته اید، یا دوری شما از کلاس های خوب ورزش های رزمی، فرصت شرکت در این کلاس ها را بدست نیاورده اید و الان میخواهید بدانید که آیا میتوانید در فرصت کمی که در اختیار دارید، یک ورزش رزمی را در خانه شروع کرده و آن را به خوبی یاد بگیرید یا نه؟ آیا یادگیری ورزش های رزمی در خانه امکان پذیر است یا خیر؟

اگر دلیل شما این است یا اینکه فقط میخواهید چند حرکت رزمی ساده را یادگرفته یا به دنبال فیتنس و تناسب اندام هستید، به جای خوبی آمده اید. در این مقاله، ما دقیقاً به شما توضیح میدهیم که چه ورزش هایی را میتوانید در خانه انجام بدهید

آیا میشود یک ورزش رزمی را در خانه یاد گرفت؟

اگر یادگیری یک ورزش رزمی، آرزوی همیشگی شما بوده است، ما خبر خوبی برایتان داریم : بله، شما میتوانید یادگیری ورزش های رزمی را در خانه شروع کنید. البته اینکه بتوانید به اندازه شرکت در باشگاه، پیشرفت عالی و سریعی داشته باشید یا نه، مسئله دیگری است. در صورتی که بخواهید یک مبارز حرفه ای مبارزات آزاد یا موی تای شوید، تنها تمرین کردن در خانه گزینه خوبی برای شما نیست، به این دلیل که به نظارت مستقیم یک مربی و یک حریف تمرینی خوب نیاز خواهید داشت. با اینحال، خیلی از ورزش های رزمی را میتوانید به تنهایی در خانه تمرین کرده و پیشرفت مناسبی در آنها داشته باشید.

این را یادتان باشد که صرف شروع یادگیری ورزش های رزمی در خانه، به این معنی نیست که قرار است همیشه در خانه آنها را انجام دهید. بنابراین میتوانید ورزش های رزمی مختلفی را در خانه شروع کرده و در صورت علاقمندی به آنها، برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خودتان، از کمک یک مربی حرفه ای نیز در آینده استفاده کنید.

 

تمرین به تنهایی، در مقابل تمرین گروهی

بیایید بعنوان مثال از ورزش فوتبال استفاده کنیم. شما میتوانید تمرین دریبل، شوت زنی، حرکت سریع، تمرینات قدرتی و استقامتی، و خیلی از مهارت های اساسی ورزش فوتبال را به تنهایی تمرین کرده و در آنها به مهارت برسید، ولی برای اینکه بتوانید یک بازیکن واقعاً خوب شوید، لازم است که در یک تیم یا تمرین گروهی شرکت کرده و جنبه های تیمی بازی خود را نیز قوی کنید. ورزش های رزمی نیز دقیقاً همینطور هستند. کسی که علاوه بر شرکت در کلاس های رزمی، در خانه تمرین کرده و مهارت خود را افزایش دهد، خیلی سریعتر از افرادی که فقط در کلاس تمرین کرده و سپس تا جلسه بعدی، ورزش را رها میکنند شرکت خواهند کرد.

و کسی که در خانه یک ورزش رزمی را طبق آموزش های ویدئویی یک مربی خیلی معروف بین المللی دنبال کند، خیلی در زمان شرکت در کلاس های رزمی، سریعتر پیشرفت کرده و موفقیت خیلی بهتری خواهد داشت. البته، اگر بتوانید یک حریف تمرینی در خانه برای خودتان پیدا کنید، خیلی از مزایای شرکت در کلاس های حضوری رزمی را در خود خانه تجربه خواهید کرد.

یکسری توصیه برای یادگیری ورزش های رزمی در خانه

1. یک دوره حرفه ای آموزش ورزش های رزمی در خانه تهیه کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید دوره ای را تهیه کنید که آموزش های مرحله به مرحله و دقیق داشته و حرکات را از جهات مختلف آموزش بدهد. باید مربی آن دوره رزمی، یک فرد شناخته شده بوده و روش انتقال دانش خود را از طریق دوره های ویدئویی کاملاً بلد باشد.

2. زمان انجام تمرینات، کاملاً نسبت وضعیت خودتان آگاهی داشته باشید. یک آینه تمام قد بزرگ در اتاق تمرین خود قرار داده و حرکات خود را زیر نظر داشته باشید. این باعث میشود که حرکات، وضعیت بدنی، تکنیک ها، و حالت های شما بیشتری شباهت را به موارد آموزش داده شده در ویدئوها پیدا کند.

3- سعی کنید که یک دوجوی خانگی برای خودتان درست کنید. درست است که دارید در خانه تمرین میکنید، ولی دلیلی ندارد که همه ش به هوا مشت و لگد پرتاب کنید. سعی کنید ابزارهایی که در باشگاه ها برای تمرین ها وجود دارند را برای خانه نیز تهیه کرده و یا آنها را شبیه سازی کنید. فروشگاه های زیادی ابزارهای ورزشی همانند کیسه بوکس و غیره را به فروش میرسانند که میتوانند خیلی به پیشرفت تمرینای رزمی شما در خانه کمک کنند.

4- از کمک یکی دیگر از افراد خانواده استفاده کنید. اگر در خانواده یا نزدیکان شما، فرد دیگری نیز وجود دارد که همانند شما به ورزش های رزمی علاقمند است، میتوانید به کمک هم خیلی بهتر و سریعتر پیشرفت کنید. میتوانید از همسر، برادر، خواهر، یا حتی هم اتاقی خودتان بخواهید که با شما تمرین کند و سعی کنید که حس و حال کلی جلسه را مفرح و جذاب نگه دارید. به این شکل، ممکن است که یک حریف تمرینی واقعی و دائمی برای خودتان پیدا کنید.

آیا یادگیری ورزش های رزمی در خانه امکان دارد؟

 

بهترین ورزش های رزمی که میتوانیم در خانه آنها را یاد بگیریم کدام است؟

یکسری از ورزش های رزمی هستند که با موفقیت خیلی بیشتری میتوانید آنها را در خانه یاد بگیرید. بطور کلی، شما میتوانید قسمت انفرادی همه ورزش های رزمی را در خانه بخوبی تمرین کرده و آنها را یاد بگیرید، ولی برای یادگیری قسمت دو نفره و مبارزه ای، به یک حریف تمرینی نیاز خواهید داشت. یکسری از ورزش هایی که میتوانید بخوبی در خانه آنها را یاد بگیرید شامل این موارد میشوند:

 

تای چی

در تای چی، تمرکز زیادی روی تمرین انفرادی وجود دارد، بنابراین، تای چی میتواند گزینه مناسبی برای یادگیری در خانه باشد. بعلاوه، در تای چی مبارزه کمی وجود دارد و این هم یکی دیگر از دلایلی است که تای چی را یک گزینه مناسب برای یادگیری در خانه میکند.

 

دفاع شخصی کلی

یادگیری یکسری از فنون دفاع شخصی در خانه، کار راحتی است، حتی اگر حریف تمرینی نداشته باشید. زمانی که شروع به بررسی دفاع شخصی در ورزش های رزمی میکنید، با سبک های مختلفی همانند آیکیدو، چین نا، کراو ماگا، سبک روسی … آشنا میشوید. همه اینها، سبک های مختلف دفاع شخصی هستند که شما میتوانید فنون آنها را یاد گرفته و تمرین کنید. البته، یکسری از فنون استفاده شده در این ورزش ها، خطرناک هستند و باید زمان استفاده و تمرین آنها روی افراد دیگر، خیلی مراقب باشید.

 

موی تای

کدام ورزش رزمی برای یادگیری در خانه بهتر است؟

یکی از ورزش های رزمی که میتوانید خیلی از فنون آن را در خانه و بدون حریف تمرین کنید، موی تای است

البته، برای اینکار به ابزارهایی همانند کیسه بوکس، دستکش، و گارد ساعد نیاز خواهید داشت.

در صورتی که قبلاً سابقه انجام تمرینات ورزشی نداشته اید، شروع این تمرینات ممکن است برای شما مشکل باشد ولی با تمرین و تکرار و بررسی مواردی که در این مقاله آمده است، خواهید توانست پیشرفت خوبی داشته باشید

ضربات مشت و لگد و آرنج و زانو را میتوانید طبق ویدئوهای آموزشی دنبال کرده و پیشرفت خوبی داشته باشید

 

بوکس پایه

در صورتیکه حریف تمرینی ندارید، تمرینات پایه بوکس را میتوانید به خوبی در خانه انجام داده و یاد بگیرید

بوکس، یک ورزش رزمی خیلی قدرتمند است و میتواند سرعت و فرزی شما را به میزان زیادی افزایش دهد

اولین چیزی که در بوکس باید یاد بگیرید، طرز صحیح ایستادن شما است

گارد صحیح، در حالی که زانوهای شما خم است، دست قوی در عقب، آرنج ها به داخل، دست ها بالا، و چانه جمع شده

بعد از اینکه شما طرز صحیح ایستادن را یاد گرفتید، بقیه تکنیک ها روی پایه صحیحی بنا خواهد شد

نکته مهم این است که تکنیک های خود را از اساتید شناخته شده بین المللی دریافت کنید

 

کاراته

 

یکی دیگر از ورزش های رزمی که میتوانید با موفقیت خوبی در خانه آن را تمرین کرده و یاد بگیرید، کاراته است

برای انجام تمرینات کاراته، لازم است که حتماً قبل از شروع جلسه، تمرینات کششی انجام داده و بدنتان را گرم کنید

بعد از این مرحله، لازم است مطمئن شوید که طرز ایستادن شما صحیح باشد

تمرینات کاراته، روی سه بخش تعادل، قدرت، و سرعت بنا میشود

موفقیت در کاراته به داشتن تعادل بالا، و قدرت و سرعت زیاد بستگی دارد و خیلی از تمرینات تقویت این موارد را میتوانید با دنبال کردن یک برنامه آموزشی مناسب، در خانه به خوبی انجام دهید

 

چه لوازمی مورد نیاز است؟

یادگیری ورزش های رزمی خانه

تمرینات رزمی را در خانه میتواند هم بدون ابزار و وسایل خاص انجام داد، و هم اینکه برای رسیدن به سطوح بالاتر، از ابزارهایی همانند آدمک تمرینی سیلیکونی یا چوبی، کیسه بوکس، نانچیکو، دستکش، زانوبند و ساعدبند، نانچیکو … استفاده کرد. این مسئله، بسته به ورزش مورد نظر، و میزان جدیت شما در تمرینات و یادگیری آن سبک رزمی خاص دارد.

اگر به ورزش های رزمی علاقمند هستید ولی یک مقدار در مورد شروع آن نگران هستید، مقاله هفت تصور اشتباه در مورد ورزش های رزمی را از دست ندهید.

اگر میخواهید یک ورزش رزمی برای اعضاء خانواده یا خودتان انتخاب کنید، مقاله های انتخاب ورزش رزمی برای خانم ها یا بهترین ورزش رزمی برای کودکان یا بهترین ورزش رزمی برای کاهش وزن  میتواند برای شما مفید باشد.

و اگر هم به دنبال ورزش های رزمی سنگین تر و خشن تر هستید، مقاله های مرگبارترین سبک رزمی دنیا یا معرفی موی تای موی تای چیست میتواند برای شما مفید باشد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن